Jump to content
Annons

Virvelrullningar i drumagog!

Tuben

Recommended Posts

hej, jag vet att det finns många trådar här om triggning osv, men har inte hittat nån om just de jag är ute efter... jag undrar lite om dom olika knapparna om vilka som gör vad så att säga... för låten jag mixar är väldigt varierande... jag får den att slå på alla virvelslag perfekt när det är lite långsammare komp... men sen när det blir komp med mycket rullningar så utlöser den inte som den ska utan den kan slå hälften om ens mindre slag än vad trummisen spelar.. och originalvirvel är det VÄLDIGT hårda slag! hur justerar jag detta? har provat det mesta där i men så fort jag vrider på nån av alla funktioner så är det nån annan som man får ställa om!

Dela på andra sajter

Annons

jag brukar sätta en ganska låg tröskel för när den ska triggas.. sätter man för lågt triggas den av minsta lilla ljud. finns en grafisk översyn som jag tycker är lättare att använda. pröva det

Dela på andra sajter

Jag gör alltid som så att ajg kopierar hela spåret till en ny kanal och processar drumagog direkt i spåret. När jag ser elelr hör ett ställe där det har blivit nåt galet så klipper jag ut den biten från orginalspåret och kopierar upp det på det numera triggade spået och triggar om just den biten. På det sättet kan du enkelt använda olika inställningar, frigöra datorkraft (om du nu lider brist på det) och du kan snabbt se om det har blivit fel nånstans.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.