Tuben Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 hej, jag vet att det finns många trådar här om triggning osv, men har inte hittat nån om just de jag är ute efter... jag undrar lite om dom olika knapparna om vilka som gör vad så att säga... för låten jag mixar är väldigt varierande... jag får den att slå på alla virvelslag perfekt när det är lite långsammare komp... men sen när det blir komp med mycket rullningar så utlöser den inte som den ska utan den kan slå hälften om ens mindre slag än vad trummisen spelar.. och originalvirvel är det VÄLDIGT hårda slag! hur justerar jag detta? har provat det mesta där i men så fort jag vrider på nån av alla funktioner så är det nån annan som man får ställa om! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Just att få till virvlingar är skit svårt (tycker jag). Använd automationen för dynamics och threshold för att få det att låta naturligt. Tidskrävande men andra här har s'kert mycket bättre och lättare råd. MvH Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 jag brukar sätta en ganska låg tröskel för när den ska triggas.. sätter man för lågt triggas den av minsta lilla ljud. finns en grafisk översyn som jag tycker är lättare att använda. pröva det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polpotkin Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Jag gör alltid som så att ajg kopierar hela spåret till en ny kanal och processar drumagog direkt i spåret. När jag ser elelr hör ett ställe där det har blivit nåt galet så klipper jag ut den biten från orginalspåret och kopierar upp det på det numera triggade spået och triggar om just den biten. På det sättet kan du enkelt använda olika inställningar, frigöra datorkraft (om du nu lider brist på det) och du kan snabbt se om det har blivit fel nånstans. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.