Jump to content
Annons

Seagate FreeAgent Pro

Recommended Posts

prodman (oregistrerad)
Postat

Den tjusiga belysningen på disken släcks när datorn stängs av, men lyssnar man noga så snurrar disken vidare och jag förstår mig inte riktigt hur man stänker av den på on/off knappen som en del andra oxå har svårt med så jag får dra ut strömsladden varje gång.

Är det någon inställning i Xp som jag måste aktivera så den stängs av ordentligt och inte bara lampan? Kör via Usb.

Annons
Postat
Den tjusiga belysningen på disken släcks när datorn stängs av, men lyssnar man noga så snurrar disken vidare och jag förstår mig inte riktigt hur man stänker av den på on/off knappen som en del andra oxå har svårt med så jag får dra ut strömsladden varje gång.

Är det någon inställning i Xp som jag måste aktivera så den stängs av ordentligt och inte bara lampan? Kör via Usb.

Jag antar att det betyder att din usbport fortsätter att leverera ström fastän datorn är avstängd. Jag kör bärbart, så jag har inte det problemet.

När jag körde statitionärt för ett par år sen så märkte jag dock att de integrerade usb-portarna forsatte leverera ström när datorn stängdes av, medan pci-kortet med extra usb portar som jag köpt till i efterhand slutade att leverera ström då jag stängde av. Så att köpa ett pci-kort med usb-portar är ju en lösning, om än lite onödig.

Postat

Finns en powerknapp "touch-funktion" nere till höger på bottenplattan. Håll den intryckt i några sekunder för att stänga av och för över fingret över knappen för att starta disken. Vill du vara säker på att hårddisken verkligen stängs av så bryt strömmen 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.