Jump to content
Annons

Ta bort automation i logic 7 ?


JJMusik

Recommended Posts

Sitter på en mac och jobbar med Logic som jag alls inte kan. Jag har en midifil med någon slags automation förinställd. Alla panoreringar och volyminställningar jag gör nollställs när jag spelar låten från början.

Nu har jag hittat under options-menyn "delete all automation on all tracks" men det händer ändå inget. Jag provade att rita ut en överdriven volymkurva för att kunna se vad som händer men den är kvar fast jag klickar på ovan nämnda alternativ. Och ja, jag har markerat alla spår...

Snabb hjälp tack!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Gå in under menyn "view" och bocka bort allt du inte vill ha automatiserat under "Track Automation"

om jag går in under view och klickar på track automation kommer det upp en gul volymstapel för var kanal bara, men inga saker som är i eller urbockade. Jag provade att rita en volymkurva för en audiokanal och då funkade det fint att plocka bort autamationen genom att välja det jag nämnde tidigare men det funkar inte på en instrumentkanal vilket är det jag jobbar med nu.

Fattar verkligen inte detta? Det är precis som att där ligger en låsning i början av midifilen som talar om vart volym/pan osv.. ska stå... kan liksom inte göra några ändringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste gå in i varje spårs midi-info och ta bort Pan + Volym

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja, gå in i event viewer, spår för spår, och ta bort den information som är relaterad till pan/volume och övrig oönskad midi-data. Den ligger i början av spåren och är lätt att hitta.

Redigerat av ozric
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...