Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Rookie här.

Januari '07 började jag ladda hem lite gratis program och ljudverktyg för jag tänkte leka lite. Har inga egentliga kunskaper eller utbildning om instrument, förutom lite plinkande på en billig elorgel när jag var i tidiga tonåren. och plonkande på en sliten akustisk gura.

Plus att jag har oerhört bra minne för texter och slingor på gamla synthits & britpop, alltifrån Bowie, Cure, NewOrder, PetShopBoys, DepecheMode, Erasure, blur

På förra datorn, där allting började (Apple OS8.6) hade jag bara ett kasst notationsprogram "MelodyAssistant", en sampler "CellSynth", ett redigeringsprogram "SoundEdit16". och en mp3konverterare "SoundJam".

Nu sitter jag på den här utrustningen: Apple Mini, GarageBand, MIDIkeyboard fr CME, ( en billig mikrofon som egentligen bara passar till skype/webcam )

Jag har startat en sida på mysan, för jag har hört att man måste finnas på nätet.

myspace.com/latki

jag är med på fejjan också, men våga inte poka mig där ☺️ tänker avregga mig därifrån.

Om mig utanför musikens värld: Jobbat på biograf (ca 84-94), jobbat på tryckerier, reklambyråer (ca 89-03) norra sthlms förorter+Gävle, så jag kan kalla mig cineast och grafisk formgivare.

Just nu pluggar jag Design&Träteknik på Högskolan i Gävle för att jag också är intresserad av möbelformgivning.

Konst, måleri är en annan stark passion,

websidan med många av mina verk: www.precis.to/johan

Där är min låtsamling under uppbyggnad, jag tänkte släppa mp3or helt gratis, men förpacka CDs med extra mycket info och lite konstverk och bonusgrejer, för att kunna motivera ett pris på ca 50:-/styck.

Jag är helt lost när det gäller genre-klasser, så jag vill gärna ha lite kommentarer. En fransman (www.raoulsinier.com) kallade mina ljud för "abstract hip-hop". (tror att det är en fransk sub-genre).

Andra påstår att det heter EAM (elektro-akustik musik)...

det finns grymt många sjuka titlar på olika genrer: Drone, Shoe-gazing, twee, concrete... skrattretande...

allting som låter är ju bara ljudvågor...

och, jag ska poängtera, jag är ute efter feedback, ris/ros, bu eller bä. För jag tror att jag lär mig bäst av ärlig kritik.

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.