Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Sitter för närvarande med två datorer kopplade till en KVM-switch (mus, tangentbord, ljud + skärm kopplat till båda) men ett problem som jag har är att jag inte kan föra över grejer alls till den ena datorn som är min ljuddator - t ex om jag hittar samplingar eller annat mojs. Jag tänker absolut inte ha internet på den datorn, så, hur löser jag fildelning enklast? Jag vill alltså kunna föra över grejer väldigt enkelt från den ena till den andra (helst med drag&släpp-metoden). Någon kabel som man kan koppla emellan eller liknande?

Tacksam för svar!

zeven

Annons
Postat

Korsad nätverkskabel mellan datorerna och sen är det bara att dela med sig filerna och kopiera dem till den andra datorn.

Postat

Tack för snabbt svar! Det blev skitbra. En liten följdfråga dock: Blir lite segt att dela ut mapp för mapp (en i taget), finns det något enkelt sätt så att jag kan välja att man från vardera dator har total kontroll över den andra?

Tack!

zeven

Postat

Vad har du för dator? Om du har Mac är det väldigt enkelt, koppla bara ihop dom med firewire-kabel.. den dator du vill flytta från, startar du efter att du startat den "mål-datorn", samt håller in "T" vid uppstart... då kommer den att se ut som en hårddisk på din "mål-dator" och du kan dra filer hur du vill...

Postat

ännu bättre lösning.. gigabit-kort i varje dator.. 10 ggr snabbare (i teorin) än vanlig ethernet..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.