Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag har en Mbox Pro, inkopplad till min imac, och en edirol PCR-500 inkopplad till min mac,

nu är det så att jag vill få min rocktron banshee talkbox att fungera, och jag har frågat på ett tyskt forum hur jag ska gå till väga, detta är svaret jag fick, problemet är att jag inte vet hur man routar, varken i Logic eller i mboxen (kan man göra det?):

Your soundcard has Line-Out 1,2,3 and 4

You can (and have to!) ROUTE the signals within your audio software!!

You have to do the signal-routing in Logic or Cubase! The soundcard does not know, on which channels (1-6) to playout which signal.

You could, for example, set it up like this:

Line Out 1 - route in software. Play only the virtual talkbox keyboard on it. Hook up a cable and put it in your Banshee (>IN) Nothing more, just the keyboard routed to Line Out 1

Line Out 2 - route everything else there. Your complete song, your monitoring. Hook up Headphones there for example.

Mic/Line in 1 - Get an XLR Cable and hook up a microphone there.

Hear your beat via LineOut 2, Play your Keyboard with your Banshee (correctly routed in Logic!) on LineOut1 and record your talkbox with the microphone via Line In 1

Annons
Postat
Någon? 😆

På varje kanal i mixern i Logic har du ju ett fält för output (vanligtvis står det "Output 1-2"). Ställ mjukvarusynthens Output till t.ex. 3, dra en sladd från utgång 3 på ditt ljudkort in i talkboxen. Sen kopplar du in en mikrofon och jammar loss 🙂 . Borde inte vara knepigare än så.

Postat
Glöm inte routa slangen in i munnen!

Att få slang i munnen är klart underskattat!

Tore undrar förresten om du redan börjat öva raggningsrepliker inför Amsterdam-resan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.