StevenJohnson (oregistrerad) Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Hej! Nu Ă€r det dags bygga om i studion och konventera till mac. đ Jag har tĂ€nkt att köra Logic 8 studio tillsammans med Reason 4. Det kommer bli en hel del audioinspelningar, Ă€ven om tyngden kommer ligga i midi och vst. Det kommer bli relativt tunga projekt. FrĂ„gan Ă€r nu vilken mac jag ska vĂ€lja, har kikat bĂ„de pĂ„ iMacen samt Macpro. Klarar man sig pĂ„ en iMac eller bör man investera i en Macpro direkt? Hur upplever ni att Logic fungerar pĂ„ en iMac resp. Macpro? Vidare sĂ„ Ă€r det dags att köpa nytt ljudkort ocksĂ„ (prisklass 5-7k), tips? mvh Steve Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 16 maj 2008 Dela Postat 16 maj 2008 Bra att veta; https://www.studio.se/index.php?act=Searc...ghlite=%2BAgere http://www.google.se/search?hl=sv&q=Ag...ewire&meta= Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
klasho Postat 17 maj 2008 Dela Postat 17 maj 2008 Jag kör Imac och logic 8 pÄ ett firewireljudkort i tvÄtusenkronorsklassen. Har alldrig haft nÄgra direkta problem. Kör inte blytunga projekt dock. Uppemot trettiospÄr midi och audi-spÄr med logics egna pluggar. Har ingen erfarenhet av mac pro men Imac Àr en as-skön dator! Kolla upp problemen som ovannÀmnda forumist har nÀmnt dock, om det Àr nÄgot som berör dig. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 18 maj 2008 Dela Postat 18 maj 2008 Dom funkar bÄda men det tar vÀl stopp vid 4 gig minne i Imacen om jag inte minns fel. Inte sÄ jÀkla lÀtt att mecka med heller. Framtidsvalet bör ju vara Mac Pron Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 (redigerat) Mac Pro absolut men undvik dual quad om du funderar pÄ att köra UAD dÄ dual quad inte Àr kompatibel med UAD-1 helt och hÄllet (sen blir det ju billigare ocksÄ...). http://www.chrismilne.com/uadforums/viewto...start=30#p72634 EDIT: la till lÀnk. Redigerat 19 maj 2008 av Gilbert Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pÄ. Rullar pÄ bra som f*n. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pÄ. Rullar pÄ bra som f*n. och det funkar med UAD? förhoppningsvis har de löst problemet dÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pÄ. Rullar pÄ bra som f*n. och det funkar med UAD? förhoppningsvis har de löst problemet dÄ. Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. DÀremot ska vÀl en del av pluggarna vara riktigt bra, synd dÄ bara att chippen Àr frÄn stenÄldern. DÄligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Dual quad Àr vÀl framtidsvalet helt klart. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Dual quad Àr vÀl framtidsvalet helt klart. iaf ett tag framöver.. snart Àr det antikt Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Kjubeis Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Emil Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pÄ. Rullar pÄ bra som f*n. Har du ett Logic 8 som inte har ett gÀng buggar? Myggan Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 19 maj 2008 Dela Postat 19 maj 2008 Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pĂ„. Rullar pĂ„ bra som f*n. och det funkar med UAD? förhoppningsvis har de löst problemet dĂ„. Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. DĂ€remot ska vĂ€l en del av pluggarna vara riktigt bra, synd dĂ„ bara att chippen Ă€r frĂ„n stenĂ„ldern. DĂ„ligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang. Det Ă€r pluggarna som Ă€r grejen, de Ă€r helt överlĂ€gsna allt annat jag testat. PCI(e)-korten ser jag mer som en hĂ„rdvarunyckel... đ NĂ€r det gĂ€ller problemen med dual quad och UAD sĂ„ verkar bollen ligga hos Apple. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Emil Postat 20 maj 2008 Dela Postat 20 maj 2008 Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pĂ„. Rullar pĂ„ bra som f*n. och det funkar med UAD? förhoppningsvis har de löst problemet dĂ„. Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. DĂ€remot ska vĂ€l en del av pluggarna vara riktigt bra, synd dĂ„ bara att chippen Ă€r frĂ„n stenĂ„ldern. DĂ„ligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang. Det Ă€r pluggarna som Ă€r grejen, de Ă€r helt överlĂ€gsna allt annat jag testat. PCI(e)-korten ser jag mer som en hĂ„rdvarunyckel... đł NĂ€r det gĂ€ller problemen med dual quad och UAD sĂ„ verkar bollen ligga hos Apple. Varför ligger den hos Apple för, förklara gĂ€rna. Det Ă€r ju inga konstigheter med 8 kĂ€rnor egentligen. Efter att ha kollat en del pĂ„ UAD:s supportforum fĂ„r man ju bilden av att dom inte Ă€r vĂ€rldsbĂ€st pĂ„ snabba buggfixar och liknande. Att den fungerar mer som hĂ„rdvarunyckel Ă€r vĂ€l ok, om man kunde köra pluggarna native nĂ€r kraften i kortet tog slut. DĂ„ skulle jag gĂ€rna slĂ„ till pĂ„ ett. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.