Jump to content
Annons

Recommended Posts

StevenJohnson (oregistrerad)
Postat

Hej!

Nu är det dags bygga om i studion och konventera till mac. 🙂

Jag har tänkt att köra Logic 8 studio tillsammans med Reason 4. Det kommer bli en hel del audioinspelningar, även om tyngden kommer ligga i midi och vst. Det kommer bli relativt tunga projekt.

Frågan är nu vilken mac jag ska välja, har kikat både på iMacen samt Macpro. Klarar man sig på en iMac eller bör man investera i en Macpro direkt? Hur upplever ni att Logic fungerar på en iMac resp. Macpro?

Vidare så är det dags att köpa nytt ljudkort också (prisklass 5-7k), tips?

mvh

Steve

Annons
Postat

Jag kör Imac och logic 8 på ett firewireljudkort i tvåtusenkronorsklassen. Har alldrig haft några direkta problem. Kör inte blytunga projekt dock. Uppemot trettiospår midi och audi-spår med logics egna pluggar. Har ingen erfarenhet av mac pro men Imac är en as-skön dator! Kolla upp problemen som ovannämnda forumist har nämnt dock, om det är något som berör dig.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Dom funkar båda men det tar väl stopp vid 4 gig minne i Imacen om jag inte minns fel. Inte så jäkla lätt att mecka med heller. Framtidsvalet bör ju vara Mac Pron

Postat

Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 på. Rullar på bra som f*n.

Postat

och det funkar med UAD? förhoppningsvis har de löst problemet då.

Postat

Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. Däremot ska väl en del av pluggarna vara riktigt bra, synd då bara att chippen är från stenåldern. Dåligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang.

anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Dual quad är väl framtidsvalet helt klart.

Postat
Dual quad är väl framtidsvalet helt klart.

iaf ett tag framöver.. snart är det antikt

Postat

Emil

Har du ett Logic 8 som inte har ett gäng buggar?

Myggan

Postat

Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. Däremot ska väl en del av pluggarna vara riktigt bra, synd då bara att chippen är från stenåldern. Dåligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang.

Det är pluggarna som är grejen, de är helt överlägsna allt annat jag testat. PCI(e)-korten ser jag mer som en hårdvarunyckel... 😛

När det gäller problemen med dual quad och UAD så verkar bollen ligga hos Apple.

Postat

Det är pluggarna som är grejen, de är helt överlägsna allt annat jag testat. PCI(e)-korten ser jag mer som en hårdvarunyckel... 😳

När det gäller problemen med dual quad och UAD så verkar bollen ligga hos Apple.

Varför ligger den hos Apple för, förklara gärna. Det är ju inga konstigheter med 8 kärnor egentligen. Efter att ha kollat en del på UAD:s supportforum får man ju bilden av att dom inte är världsbäst på snabba buggfixar och liknande.

Att den fungerar mer som hårdvarunyckel är väl ok, om man kunde köra pluggarna native när kraften i kortet tog slut. Då skulle jag gärna slå till på ett.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.