Jump to content
Annons

StevenJohnson (oregistrerad)

Recommended Posts

StevenJohnson (oregistrerad)

Hej!

Nu Ă€r det dags bygga om i studion och konventera till mac. 🙂

Jag har tÀnkt att köra Logic 8 studio tillsammans med Reason 4. Det kommer bli en hel del audioinspelningar, Àven om tyngden kommer ligga i midi och vst. Det kommer bli relativt tunga projekt.

FrÄgan Àr nu vilken mac jag ska vÀlja, har kikat bÄde pÄ iMacen samt Macpro. Klarar man sig pÄ en iMac eller bör man investera i en Macpro direkt? Hur upplever ni att Logic fungerar pÄ en iMac resp. Macpro?

Vidare sÄ Àr det dags att köpa nytt ljudkort ocksÄ (prisklass 5-7k), tips?

mvh

Steve

Dela pÄ andra sajter

Annons

Jag kör Imac och logic 8 pÄ ett firewireljudkort i tvÄtusenkronorsklassen. Har alldrig haft nÄgra direkta problem. Kör inte blytunga projekt dock. Uppemot trettiospÄr midi och audi-spÄr med logics egna pluggar. Har ingen erfarenhet av mac pro men Imac Àr en as-skön dator! Kolla upp problemen som ovannÀmnda forumist har nÀmnt dock, om det Àr nÄgot som berör dig.

Dela pÄ andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Dom funkar bÄda men det tar vÀl stopp vid 4 gig minne i Imacen om jag inte minns fel. Inte sÄ jÀkla lÀtt att mecka med heller. Framtidsvalet bör ju vara Mac Pron

Dela pÄ andra sajter

Jag har en ny Mac Pro som jag kör Logic 8 pÄ. Rullar pÄ bra som f*n.

och det funkar med UAD? förhoppningsvis har de löst problemet dÄ.

Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. DÀremot ska vÀl en del av pluggarna vara riktigt bra, synd dÄ bara att chippen Àr frÄn stenÄldern. DÄligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang.

Dela pÄ andra sajter

Dual quad Àr vÀl framtidsvalet helt klart.

iaf ett tag framöver.. snart Àr det antikt

Dela pÄ andra sajter

Har aldrig testat UAD. Jag behöver definitivt inte den extra kraften. DÀremot ska vÀl en del av pluggarna vara riktigt bra, synd dÄ bara att chippen Àr frÄn stenÄldern. DÄligt av UAD att inte fixa en uppdatering snabbare, dual quad blir ju bara vanligare och vanligare i studiosammanhang.

Det Ă€r pluggarna som Ă€r grejen, de Ă€r helt överlĂ€gsna allt annat jag testat. PCI(e)-korten ser jag mer som en hĂ„rdvarunyckel... 😛

NÀr det gÀller problemen med dual quad och UAD sÄ verkar bollen ligga hos Apple.

Dela pÄ andra sajter

Det Ă€r pluggarna som Ă€r grejen, de Ă€r helt överlĂ€gsna allt annat jag testat. PCI(e)-korten ser jag mer som en hĂ„rdvarunyckel... 😳

NÀr det gÀller problemen med dual quad och UAD sÄ verkar bollen ligga hos Apple.

Varför ligger den hos Apple för, förklara gÀrna. Det Àr ju inga konstigheter med 8 kÀrnor egentligen. Efter att ha kollat en del pÄ UAD:s supportforum fÄr man ju bilden av att dom inte Àr vÀrldsbÀst pÄ snabba buggfixar och liknande.

Att den fungerar mer som hÄrdvarunyckel Àr vÀl ok, om man kunde köra pluggarna native nÀr kraften i kortet tog slut. DÄ skulle jag gÀrna slÄ till pÄ ett.

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.