Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenna.

Jag har lite problem med pluggar till Nuendo, saken är den, igår satt jag och spelade lite ihop med Green Machine och GuitarRig, när man "monitorerar" så kommer ju ljudet ut, och när man klickar bort den så låter det naturligtvis inget.

Problemet är nu, när jag har spelat in rent (rena gitarrer) och har klickat av monitoreringen så funkar Green Machine, men så fort jag klickar i monitoreringen så händer det ingenting, ljudet går inte längre genom pluggen, får bara ett rent ljud från ljudkortet (som i det här läget är ett Motu 8pre), den vill alltså inte gå igenom pluggarna och jag blir snart YX på detta asså!

Har allt uppe på andra skärmen och det ser ut så här:

Har en nyskapad kanal som jag har "input1" där jag har gitarren in kopplad, och på den kanalen har jag alla pluggar, som jag alltid har gjort genom tiderna.

Har kollat även alla connections, och det är som det alltid har varit.

Men nu inatt så fick programet rycket.

Är det nån som har varit med om likadant? Eller/och löst problemet?

Kan det vara så att pluggarna fått rycket och måste om installeras??

Tacksam för alla svar, har deadline till juni/juli med en hel låtar + en platta som ska vara klar.

Annons
Postat

Tjena,

som registrerad Nuendoanvändare är du varmt välkommen att maila mig på support@mi7.com så hjälper jag till.

Mvh,

Emil

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.