Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena

Tänkte installera XP som dualboot på en HP laptop med Vista förinstallerat. Har ordnat till en ny partition på 60 GB som jag gett namnet XP och allt verkar frid och fröjd. Startar sen upp datorn med XP-installationsskivan och där tar det stop då det kommer upp ett felmeddelande som säger att det inte finns någon HD i datorn, vilket det naturligtvis gör. Anar att det är något grundläggande fel jag gör då jag inte är så van vid Vista... :rolleyes: Kan det va så att det saknas några drivrutiner? Någon som stött på något liknande?

Tacksam för alla svar och tips!

// Klas

Annons
Postat (redigerat)

då behöver du satadrivare för xp

antingen om du kör in det via usbfloppy eller nåt

eller om du slipstreamar in det in XP skivan.

Redigerat av mietek
Postat
då behöver du satadrivare för xp

antingen om du kör in det via usbfloppy eller nåt

eller om du slipstreamar in det in XP skivan.

Tack för infon!

Slipstreamar? Är en nolla på de här begreppen... 🙂

// Klas

Postat

ja att du bundlar drivrutinerna i operativsystemet, vet inte exakt hur man går tillväga då jag aldrig behövt göra det själv, men det finns bra instruktioner lite överallt.

Men enklast är att köra ut det på floppy och trycka F6 när installationen frågar efter sata/raid controller.

Postat
ja att du bundlar drivrutinerna i operativsystemet, vet inte exakt hur man går tillväga då jag aldrig behövt göra det själv, men det finns bra instruktioner lite överallt.

Men enklast är att köra ut det på floppy och trycka F6 när installationen frågar efter sata/raid controller.

Suveränt!

Tack för hjälpen.

// Klas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.