Jump to content
Annons

inspelning

destiny (oregistrerad)

Recommended Posts

destiny (oregistrerad)
Postat

😉 Hejsan! har snart en p4 med 512ram. skall anvĂ€nda Magix samplitude 6 och dsp/fx pluggins. söker nu ett ljudkort för audio/ev.midi inspelnig,samt en trummaskin (extern) som lĂ€mpar sig för Gammal hĂ„rdrock-boggierock-blues m.m.

Funkar native drums med samplitude 6? Tacksam för tips!

Annons
Postat

TÀnk bara pÄ att Samp6:an inte har stöd för VST/VSTi (om man nu behöver det). DÀremot Àr det fullstÀndigt DX-kompatibelt. VÄgar inte uttala mig sÄ mycket om MIDI-stödet (anvÀnder det inte sjÀlv), men vet att det inte Àr i klass med andra sequenserprogram. DÀremot Àr Samplitude (kör sjÀlv 7:an, som faktiskt har VST/DX-adapter) troligtvis marknadens bÀsta inspelning/editering/redigerings-program för wave, sÄ jag gratulerar dig till ett mycket bra val. Har faktiskt pÄpekat för Herr Olsberg att en recension i tidningen av detta för de flesta helt okÀnda program skulle vara pÄ plats, för det Àr det definitivt vÀrt.

PÄ ljudkortssidan finns dÀr mycket att vÀlja mellan, men sjÀlv anvÀnder jag (fortfarande) ett M-Audiophile 2496 med önskvÀrt resultat. Samplitude Àr ju faktiskt inte speciellt hÄrdhÀnt mot CPU:n sÄ behovet av dsp/fx-pluggar har inte varit aktuellt för mig. DÀremot skulle jag nog ha stoppat i lite mer minne i lÄdan (har sjÀlv 3 st 512:or).

Om Native Drums funkar i Samp6:an vĂ„gar jag inte svara pĂ„ (har aldrig provat och vet inte vad det Ă€r), men att importera MIDI-filer gĂ„r bra. Har dock aldrig provat DXi i Samplitude. Pysslar sjĂ€lv inte med MIDI. Lasse Mongo hĂ€r pĂ„ forumet har nog lite mer kĂ€nnedom om den saken skulle jag tro. 😉

destiny (oregistrerad)
Postat
😉 tack för svaret. fĂ„r vĂ€l fundera lite pĂ„ detta och komma med ett nytt inlĂ€gg lite senare mors!
Lasse Mongo (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Har faktiskt pÄpekat för Herr Olsberg att en recension i tidningen av detta för de flesta helt okÀnda program skulle vara pÄ plats, för det Àr det definitivt vÀrt.

Samplitude 7 Professional har varit recenserat en gÄng redan i de första numren av Studio, att det Àr ett av de absolut bÀsta audio-programmen idag stÄr det inget tvivel om, det lÄter helt underbart, och dÄ Àr det mÄnga Pro-Tools, Logic anvÀndare som instÀmmer sedan de konverterat till den religion, mestadels i Tyskland som programmet kommer ifrÄn.

Deras room-simulator slÄr alla rekord och det Àr helt underbart att jobba med.

DÀr blir det hur mÄnga schkÄlar som helst.

Redigerat av Lasse Mongo
Postat
Har faktiskt pÄpekat för Herr Olsberg att en recension i tidningen av detta för de flesta helt okÀnda program skulle vara pÄ plats, för det Àr det definitivt vÀrt.

Samplitude 7 Professional har varit recenserat en gÄng redan i de första numren av Studio, att det Àr ett av de absolut bÀsta audio-programmen idag stÄr det inget tvivel om, det lÄter helt underbart, och dÄ Àr det mÄnga Pro-Tools, Logic anvÀndare som instÀmmer sedan de konverterat till den religion, mestadels i Tyskland som programmet kommer ifrÄn.

Deras room-simulator slÄr alla rekord och det Àr helt underbart att jobba med.

DÀr blir det hur mÄnga schkÄlar som helst.

MĂ„ste ha varit innan min tid som prenumerant. Synd att jag missat det, men Samplitude Ă€r vĂ€rt att uppmĂ€rksammas mer Ă€n vad det gjorts. FĂ„r hoppas att Olsberg och grabbarna upprepar recensionen. 😛

Postat

Kan ju sĂ€ga att de var lika lyriska de 😛 men det Ă€r ju klart att i brist om Ă€mnen att skriva om sĂ„ tycker jag nog att de kan ta upp det igen.

För er som vill prova finns en demo pÄ: http://www.samplitude.com/de/v7_demo.htm

Postat

7:an har vĂ€l uppdaterats ett par gĂ„nger ocksĂ„ om jag inte har fel. Tror jag sett 7.22 eller nĂ„got sĂ„dant pĂ„ deras websida. Och 8:an lĂ€r vara pĂ„ gĂ„ng. Olsberg, det hĂ€r kan ni inte nonchalera... 🙂

Postat

Japp sista versionen Àr 7.22 men det ska komma en 7.23 och 8:an Àr slÀppt men det verkar mest vara den Tyska versionen, motorn Àr densamma med med nya kosmetiska inslag pÄ FX delen samt en del förbÀttringar pÄ midi-delen, jag avvaktar med att uppgradera till 8:an dÄ jag trivs sÄ bra med 7.22 och den funkar rock-solid, iofs intressant och se hur 7.23 kommer att vara men som jag fattat det Àr det mest buggfixar och en del mid-implementat som ska ha förbÀttrats.

Iaf Àr det helt klart outstanding som program.

Ytterligare feta schkÄlar för detta!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.