Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag anväbder Cubase LE och undrar om man med hjälp av automation kan fada alla spår på en gång? Eller ,åts ejag lägga in en automation på VARJE spår,en efter en????

Jag har lyckats fada med enstaka spår.

Annons
Postat
Jag anväbder Cubase LE och undrar om man med hjälp av automation kan fada alla spår på en gång? Eller ,åts ejag lägga in en automation på VARJE spår,en efter en????

Du kan ju fada masterregeln annars.

Annars kan du väl linka ihopp alla spår och fada dem med ett drag i regeln.

Postat (redigerat)

Du kan ju fada masterregeln annars.

Annars kan du väl linka ihopp alla spår och fada dem med ett drag i regeln.

Brukar man inte annars göra fades i mastringen? När jag skickat iväg låtar så har jag iaf skickat utan fades, och bara sagt att jag vill ha en fade på slutet.

EDIT: om det var på slutet du menade alltså. Om du menade mitt i låten så är det nog som doktorn ordinerade, det kan jag inte uttala mig om då jag inte kan Cubase.

Redigerat av Gizmozis
Postat

Det går att lägga fade out och in på flera spår samtidigt, om du markerar de områden du vill fade:a, högerklickar, in på process så finns fade in, respektive out. Om jag nu fattade din fråga rätt 😛

Postat

Tackar för era svar!

Hem o testa sen. Sitter på jobbet nu...(säg inget till min chef shhhhhhh....) 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.