Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

WAzzzaaaa peeeeeeeeps!!!!!!!!!

LÅTNAMN: A Dance For The Unseen

ARTIST/GRUPP: Nord

GENRE: Trance

LÅTLÄNGD: 4:49

KOMPOSITÖR: Andreas Ericson

PRODUCENT: Andreas Ericson

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.42mb

STATUS: klar

LÅTLÄNK: http://www.soundclick.com/bands/4/nordmusic.htm

Hallo alla!

Har en ny låt uppe som jag hemskt gärna skulle vilja ha lite feedback på...

Låten är till min underbara flickvän, därför är låten, i min mening lite "lugn" inte alls hård som mina andra låtar..

Personligen tycker jag väldigt mkt om låten, Och det är såna sköna ljud. Tänkte på henne när jag fick till just dom ljuden, efter som hon älskar ljusa ljud...

Låten är ganska lätt lyssnad, och rätt så "känslig"

Som sagt så skulle jag gärna vilja ha lite feedback, på själva låten..

hur den låter,

om det är för lite bas? för mkt bas? etc etc....

Skulle uppskatta det otroligt mkt om ni gav mig lite kritik 😉

Sen har jag även 2 andra låtar som är nya... Men i detta fall är dom mindre viktiga..

No Nothing (Original Mix)

och

Coffee Break

Dom här på är lite hårdare, och det är trance även det 😏

Även dom finns på soundclick sidan =)

Hörs senare gubbs!

Annons
Postat

låter rätt så schysst... dock låter de som kicken släpar efter basen... flytta antingen kicken framåt eller basen bakåt.. lite grann bara... skön basändring vid 1:10.. leadljudet låter snustorrt... o kallt.. försök värma upp de lite mer med reverb o eq.. subtil delay också kanske... aningen distortion kan nog göra susen också....

dom där glide-syntharna va la lite sådär... känns off på når sett...

helt ok låt... ljudet e hyffsat cleant men de är inget nyskapandet.. skulle nog inte känna igen den om ja hörde den igen...

Postat

Nej detta låter okej, men är som sagt inget man lägger på minnet direkt.

För mycket eller för lite bas? Något för lite. Plus att den känns väldigt kantig för att vara trance, skulle nog behöva lite mer effekter och EQ för att mjukas upp lite som Carl skriver.

Personligen hade jag nog gjort basgången lite mer framträdande så kicken inte haft så stor kontrast till resten. Det låter lätt lite eurocheeze då 🙂 Mer framträdande basgång, mjukare kick, och tydligare 16-delshihats kommer nog göra den lite mer drivande.

Postat

Får tacka för eran feedback!

Precis sånt här jag behöver 🙂

För kantigt?

Hur menar du då?

För lite bas såg ja me, ska kolla på det 🙂

Och neh, det är ingenting man lägger på minnet precis 🙂

Men skit bra kommentarer!

Börjar kika nu med än gång 😎

Postat
För kantigt?

Hur menar du då?

Det låter lite för torrt på sina ställen, lite för lite effekter, och att många delar skulle behöva skäras lite i mellanregistret och få lite bas. Men jag tror mycket löser sig om du drar ner kicken lite (eller gör den lite mjukare), lägger lite effekter på sågtands-leaden och höjer upp hela basregistret på mastern.

Postat

Mycket snyggt. I min lyssning blir virveln lite för anonym. Den krockar lite med basljudet. Lite mer diskant. Annars var det intressant och roligt att lyssna på.

Vart flickvännen glad över att få ett ode? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.