DiscoPimp Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Tja! Är lite av en "newb" när det gäller Cubase (SX 3) & nu har ett problem dykt upp. När jag Försöker spara ner ett arr/spår så sparas det ner som vanligt.. men det finns inget där. Spåret blir lika stort som om det skulle finnas nått där. Oavsett vilket format jag försöker spara ner det till så är det samma fel. Vad är det som har hänt.. går det att lösa Ir är det en ominstallation som gäller?
Matti Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Problemet kan ha lite olika orsaker, beroende på ljudkälla. I Export Audio Mixdown-fönstret har du en lista med Outputs. Standard out är BUS 1 (på mitt system iaf), då får du med all audio - VSTi, audiospår, rewirespår osv. Vad du INTE får med är eventuella externa instrument som spelas från midispår.
Gain Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Tja! Är lite av en "newb" när det gäller Cubase (SX 3) & nu har ett problem dykt upp. När jag Försöker spara ner ett arr/spår så sparas det ner som vanligt.. men det finns inget där. Spåret blir lika stort som om det skulle finnas nått där. Oavsett vilket format jag försöker spara ner det till så är det samma fel. Vad är det som har hänt.. går det att lösa Ir är det en ominstallation som gäller? Installera om.
Dexter Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Tja! Är lite av en "newb" när det gäller Cubase (SX 3) & nu har ett problem dykt upp. När jag Försöker spara ner ett arr/spår så sparas det ner som vanligt.. men det finns inget där. Spåret blir lika stort som om det skulle finnas nått där. Oavsett vilket format jag försöker spara ner det till så är det samma fel. Vad är det som har hänt.. går det att lösa Ir är det en ominstallation som gäller? Kolla så att inte Cubase lägger beslag på drivrutinen till ditt ljudkort även när programmet är i bakgrunden. Det finns en ruta att klicka i under ASIO-inställningarna. Exakt var står i manualen. /Dex.
DiscoPimp Postat 13 maj 2008 Trådstartare Postat 13 maj 2008 (redigerat) Vet inte vad jag gjorde riktigt men nu verkar det funka som det ska igen!? tack för hjälpen! Redigerat 13 maj 2008 av DiscoPimp
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.