Mats Stålbröst Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Idag skriver DN om videon till Stress med Justice. Det är inte varje dag en musikvideo gör avtryck i samhällsdebatten, men kanske inte så konstigt denna gång... http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=769416 Videon finns givetvis på Youtube. Känsliga tittare varnas, som man brukar säga: http://www.youtube.com/watch?v=DYd7Tdefpe4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SirAlex Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 En av de grymmaste videor jag sett på länge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 sjukt snyggt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Eh okej, fattar inte grejen, handlar det bara om att väcka uppmärksamhet för att sälja mer eller? Jag ser bara massa omotiverat våld utan sammanhang. Kan möjligen tolkas som en kommentar till media, där ju ofta våldet i sig verkar vara mer intressant än orsakerna bakom... men jag vetefan, från ett så opolitiskt och estetikkåt band som Justice är det svårt att ta detta på allvar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Intressantaste videon jag sett på länge. Verkligen något helt annat än alla dessa klonade hip-hop videos med guldkedjor och brudar som skakar på häcken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rocke Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Videon var ju ny om inte annat och med tanke på att man själv ville se klart hela så antar jag väl att den var någorlunda bra. Här finns den i bättre kvalité och stereo (youtube lever tyvärr kvar i 05) http://www.dailymotion.com/video/x58z2a_ju...ial-video_music Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bettygoesagogo Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Kan inte annat än att stämma in i hyllningskören. Sjukt bra och jag vill aldrig se den igen. Påminner i mångt och mycket om filmen Man Bites Dog. Också den från Frankrike. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Påminner om Medan vi faller. Skönt att alla spelar Justice i händerna... De visste med all säkerhet hur folk skulle reagera, så varför inte? Samma grej som när Lars Norén skriver ner folk i sin dagbok och alla plötsligt måste ha en åsikt. Upphovsmännen får gratis reklam, tidningarna får nåt att skriva om: Alla är glada. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Ser inget annat än ett rätt billigt knep (i min bok...) att få uppmärksamhet o det har de ju lyckats med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SMonk Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Listigt av dem att göra låten så ointressant. För att inte sno uppmärksamhet från videon, liksom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Novembernatt Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Listigt av dem att göra låten så ointressant. För att inte sno uppmärksamhet från videon, liksom. Ja låten är det knappast någon som kommer att komma ihåg. Om den skulle ha legat uppladdad här på forumet skulle den ha passerat ganska så obemärkt förbi. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Listigt av dem att göra låten så ointressant. För att inte sno uppmärksamhet från videon, liksom. Ja låten är det knappast någon som kommer att komma ihåg. Om den skulle ha legat uppladdad här på forumet skulle den ha passerat ganska så obemärkt förbi. 🙂 Njaa... det är ett av de starkaste spåren på en allmänt hyllad skiva... som bland annat nominerats till en Grammy förra året... lite över forumstandard... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 Intressant för övrigt att flera tvkanaler har bojkottat videon för att den skulle vara rasistisk... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Novembernatt Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 13 maj 2008 Dela Postat 13 maj 2008 (redigerat) Intressant för övrigt att flera tvkanaler har bojkottat videon för att den skulle vara rasistisk... 🙂 Vill inte vara "den" men det tycker jag är märkligt med tanke på hur gärna man visar sexistiska videos. 🙂 EDIT: Ska tillägga att jag tycker "non-caucasian" skådespelare även gör att kritik mot segregation kommer fram på ett annat sätt. Redigerat 13 maj 2008 av Overkill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.