DieHard (oregistrerad) Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 Den verkar ha slĂ€ppts nu www.ikmultimedia.com/metal/ Ska bli intressant testa den đł
Desecrated Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 LÀt kul för dom som gillar 90 tals trash metal, synd att dom inte hade nÄgot för lite modernare ljud.
DieHard (oregistrerad) Postat 12 maj 2008 Postat 12 maj 2008 LĂ€t kul för dom som gillar 90 tals trash metal, synd att dom inte hade nĂ„got för lite modernare ljud. Har lirat med den nĂ„gon timme nu och mĂ„ste sĂ€ga att Peavyn var grymt, grymt bra och stompboxarna. đł Beror vĂ€l pĂ„ vad du menar med modernare? Presets brukar ju inte alltid vara de bĂ€sta utan man fĂ„r som sagt var skruva fram sitt eget sjĂ€lv.
Novembernatt Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
tofumannen Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Yo tackar för tipset. Ska testa senare. Demosarna lÀt ju anka men det gör ju alla iofs
tofumannen Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Tacka vet jag, Guitar Rig II LĂ„ter fortfarande överlĂ€gset mest elgitarr/förstĂ€rkare bland de vanliga pĂ„ marknaden. Snackar du metal ljud dĂ„ đ Guitarrig Ă€r nog det sĂ€msta jag testat för metalljud. Om det Ă€r metalljud du menar sĂ„ vore det kul att höra nĂ„t exempel om du kan lĂ€nka till nĂ„t
Novembernatt Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
tofumannen Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Ăh, gör inget om du kombinerat flera ljud. Bara man fĂ„r höra nĂ„t exempel. Jag jĂ€mförde inte guitarrig med amplitubedemosarna, de lĂ€t ju lika illa som demosar brukar. DĂ€remot har jag sjĂ€lv fĂ„tt aldeles förtrĂ€ffligt ljud med line6 till skillnad frĂ„n guitarrig sĂ„ jag blir nyfiken vad du fĂ„tt till
tofumannen Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Yo. Antar att en snabb variant Àr www.delafil.se Klistra in adressen till den hÀr trÄden dÀr ossÄ fÄr du en nedladdningslÀnk som du kan slÀnga in hÀr i trÄden
DieHard (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Provade sjÀlv GR och tyckte jag inte fick till nÄgot bra metalljud i den men vissa tycks lyckas bra. Satt iofs inte sÄ lÀnge med den.
DieHard (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 De ljudfiler som finns att lyssna pĂ„ pĂ„ deras hemsida, lĂ„ter dock 100% vedervĂ€rdigt. Bland de sĂ€mre ljuden jag hört.Tacka vet jag, Guitar Rig II LĂ„ter fortfarande överlĂ€gset mest elgitarr/förstĂ€rkare bland de vanliga pĂ„ marknaden. Hoppas att programmet Ă€r sĂ„ flexibelt sĂ„ att man kan fĂ„ dĂ„liga presets att lĂ„ta bra. âșïž MvH Viktor Kan hĂ„lla med att audiofilerna inte lĂ€t roliga. Som sagt var man fĂ„r skruva till sina egna ljud om man vill det ska lĂ„ta bra.
Gain Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 TOFUMANNEN: HĂ€r kommer dom, dessa filer Ă€r dock helt obearbetade utan endast inspelade direkt över orginallĂ„ten. 1. http://www.delafil.se/key=12ce73155e8e73691303d3b4958370b9 2. http://www.delafil.se/key=398b2b8e90c05a0d59b931a532708253 EDIT: SjĂ€lva spelet kan lĂ„ta slarvigt, men det Ă€r entagning och jag ville bara demonstrera ljudet, ifall nĂ„gon skulle undra. MvH Viktor Vad Ă€r det för orginallĂ„tar? Btw bra klipp i ljudet och lir đ± OmvĂ€rderar Rig direkt faktiskt! Sen Ă€r ju betydelsen av en stĂ€rkare pĂ„ stĂ€ll och "obearbetat" inte samma lika".
Gain Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Hej Gain! (Det var dumt att inte nĂ€mna orginallĂ„tarna) 1. Children of Bodom - Hatebreeder 2. Children of Bodom - Sixpounder Kunde ha mixat musikstilar men ville bara fĂ„ ner tvĂ„ ljudfiler som jag kunde lĂ€gga upp. NĂ€r jag pratar om obearbetat ljud menade jag endast att jag inte Eq:at, anvĂ€nt kompressor eller nĂ„gon slags behandling i Cubase el. likn. för att fĂ„ det att lĂ„ta bĂ€ttre, utan bara spelat in det rĂ€tt upp och ner. MvH Viktor Oki..anade vad du menade.... LĂ„ter nice iaf đł Vad kör du för preamp, mickar och gura pĂ„ solona (eller Ă€r hela packet GRig?)
Gain Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Jackson RR5 (Seymour Duncan, orginalmickarna) --> Focusrite Saffire --> Guitar Rig men som jag nĂ€mnt innan. Innan man klandrar och hyllar dessa program ska man ju veta att de fungerar ytterst olika med olika utrustning. MvH Viktor Du glömde bra högerhand och rappa fingrar đł Talande Ă€r ju whatever Ă€r att "klipp"/"attack" Ă€r det mest förekommande invĂ€ndningarna nĂ€r det gĂ€ller mjukvara vs uppmickad stĂ€rkare och det kommer ju pĂ„ skam..typ hela tiden. Ingen fena pĂ„ gura sjĂ€lv, men lirar in nĂ„t för upplĂ€gg i trĂ„den nĂ€r jag kommer hem.
DieHard (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Men Ă€r det ingen annan mer Ă€n jag som testat AM och har nĂ„gra Ă„sikter om den? đł
raso (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 instalerar demon i skrivande stund đł Har förövrigt bĂ„de Amplitube 2 och GR 3 och till metalljud föredrar jag faktiskt guitar rig. dock behöver man pilla lite lĂ€ngre Ă€n i amplitube
tofumannen Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Yo Novembernatt. Rackarns bra gitarrspel och bra ljud ocksÄ. Dock Àr det alltid kompdist jag börjar med nÀr jag testar en plugg eftersom det Àr det jag tycker Àr svÄrast att lyckas med och det var det jag inte fick till med guitarrig. Jag kan ha förhastat mig förvisso. Har du fÄtt kompljud du gillar med guitarrig ocksÄ? Jag har iofs rÀtt specifika krav pÄ kravalldist, skulle kunna tÀnka mig att mer "normal" dist gÄr att fÄ till med guitarrig. HÀr har du exempel pÄ dist som jag pysslar med http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6541316
tofumannen Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Jag hade redan lyssnat pÄ dina riff, gillar dom. Hur har du gjort dom (rent programvarumÀssigt)? ProgramvarumÀssigt? Du menar i Gearboxen? Jag spelar in 4 gitarrer maximalt utpanorerade. BigbottomstÀrkaren och formar disten med EQ +Boost pedalen. Det Àr vÀl det viktigaste. Sen har jag lite postrec EQ hÀngmatta och lite kompressor. Sen Àr det vÀl tusen smÄdetaljer men inga dramatiska skillnader. Var det svar pÄ din frÄga? Skulle vara kul Ä höra om du fÄtt till nÄn trevlig kompdist med Guitarriggen ocksÄ
raso (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Nu Ă€r det installerat och jag tĂ€nkte berĂ€tta hur det gick... Datorn hĂ€ngde sig âșïž helt Ă€rligt! detsamma hĂ€nde med amplitube 2 nĂ€r det skulle installeras. Jag misstĂ€nker att det Ă€r mitt lexicon alpha ljudkort som spökar för det funkar prima med mitt interna.
raso (oregistrerad) Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 Nu Ă€r det installerat och jag tĂ€nkte berĂ€tta hur det gick... Datorn hĂ€ngde sig âșïž helt Ă€rligt! detsamma hĂ€nde med amplitube 2 nĂ€r det skulle installeras. Jag misstĂ€nker att det Ă€r mitt lexicon alpha ljudkort som spökar för det funkar prima med mitt interna. Blir det inte jobbig latency nĂ€r du kör tex direct monitoring med internt ljudkort? Har du uppdaterade drivrutiner till ditt kort? NĂ€r hĂ€ngde datorn sig? Under installation eller under start? MvH Viktor Jag kör givetvis inte med det interna. Eftersom jag inte har internetuppkoppling pĂ„ min musikdator har jag inte heller dom senaste drivrutinerna, borde kanske fixat detta. NĂ€r allt var instalerat och man ska skriva in cd-key eller liknande tycker jag pĂ„ avbryt för att komma in i demo-versionen, sjĂ€lva programet visas och efter ett par sekunder kommer en felrapport. sĂ„ svaret blir att den hĂ€ngde sig under start. Jag uppskattar verkligen ditt angachemang och din hjĂ€lp, stor tack đČ
Shed Postat 15 maj 2008 Postat 15 maj 2008 Laddade ned demoversionen av Amplitube Metal idag, mÄste sÀga sjÀlv att jag Àr imponerad av Peavey 5150 ljudet! Om man skruvar lite och Àndrar lite mikrofoner sÄ kan man fÄ till ett riktigt gött sound. Guitar Rig II Àr ett mÄste för mig att testa, efter lyssningsexemplen hÀr pÄ trÄden, nÄgon som vet var man kan fÄ tag i en demoversion?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.