Jump to content
Annons

Amplitube Metal

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Den verkar ha släppts nu www.ikmultimedia.com/metal/ Ska bli intressant testa den 😳

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat
Lät kul för dom som gillar 90 tals trash metal, synd att dom inte hade något för lite modernare ljud.

Har lirat med den någon timme nu och måste säga att Peavyn var grymt, grymt bra och stompboxarna. 😳 Beror väl på vad du menar med modernare? Presets brukar ju inte alltid vara de bästa utan man får som sagt var skruva fram sitt eget själv.

Postat
Tacka vet jag, Guitar Rig II Låter fortfarande överlägset mest elgitarr/förstärkare bland de vanliga på marknaden.

Snackar du metal ljud då 😉 Guitarrig är nog det sämsta jag testat för metalljud. Om det är metalljud du menar så vore det kul att höra nåt exempel om du kan länka till nåt

Postat

Äh, gör inget om du kombinerat flera ljud. Bara man får höra nåt exempel.

Jag jämförde inte guitarrig med amplitubedemosarna, de lät ju lika illa som demosar brukar.

Däremot har jag själv fått aldeles förträffligt ljud med line6 till skillnad från guitarrig så jag blir nyfiken vad du fått till

Postat

Yo. Antar att en snabb variant är www.delafil.se

Klistra in adressen till den här tråden där osså får du en nedladdningslänk som du kan slänga in här i tråden

DieHard (oregistrerad)
Postat

Provade själv GR och tyckte jag inte fick till något bra metalljud i den men vissa tycks lyckas bra. Satt iofs inte så länge med den.

DieHard (oregistrerad)
Postat
De ljudfiler som finns att lyssna på på deras hemsida, låter dock 100% vedervärdigt. Bland de sämre ljuden jag hört.

Tacka vet jag, Guitar Rig II Låter fortfarande överlägset mest elgitarr/förstärkare bland de vanliga på marknaden.

Hoppas att programmet är så flexibelt så att man kan få dåliga presets att låta bra. ☺️

MvH

Viktor

Kan hålla med att audiofilerna inte lät roliga. Som sagt var man får skruva till sina egna ljud om man vill det ska låta bra.

Postat
TOFUMANNEN: Här kommer dom, dessa filer är dock helt obearbetade utan endast inspelade direkt över orginallåten.

1. http://www.delafil.se/key=12ce73155e8e73691303d3b4958370b9

2. http://www.delafil.se/key=398b2b8e90c05a0d59b931a532708253

EDIT: Själva spelet kan låta slarvigt, men det är entagning och jag ville bara demonstrera ljudet, ifall någon skulle undra.

MvH

Viktor

Vad är det för orginallåtar? Btw bra klipp i ljudet och lir 😱 Omvärderar Rig direkt faktiskt!

Sen är ju betydelsen av en stärkare på ställ och "obearbetat" inte samma lika".

Postat
Hej Gain!

(Det var dumt att inte nämna orginallåtarna)

1. Children of Bodom - Hatebreeder

2. Children of Bodom - Sixpounder

Kunde ha mixat musikstilar men ville bara få ner två ljudfiler som jag kunde lägga upp.

När jag pratar om obearbetat ljud menade jag endast att jag inte Eq:at, använt kompressor eller någon slags behandling i Cubase el. likn. för att få det att låta bättre, utan bara spelat in det rätt upp och ner.

MvH

Viktor

Oki..anade vad du menade.... Låter nice iaf 😳 Vad kör du för preamp, mickar och gura på solona (eller är hela packet GRig?)

Postat
Jackson RR5 (Seymour Duncan, orginalmickarna) --> Focusrite Saffire --> Guitar Rig

men som jag nämnt innan. Innan man klandrar och hyllar dessa program ska man ju veta att de fungerar ytterst olika med olika utrustning.

MvH

Viktor

Du glömde bra högerhand och rappa fingrar 😳 Talande är ju whatever är att "klipp"/"attack" är det mest förekommande invändningarna när det gäller mjukvara vs uppmickad stärkare och det kommer ju på skam..typ hela tiden. Ingen fena på gura själv, men lirar in nåt för upplägg i tråden när jag kommer hem.

DieHard (oregistrerad)
Postat

Men är det ingen annan mer än jag som testat AM och har några åsikter om den? 😳

raso (oregistrerad)
Postat

instalerar demon i skrivande stund 😳 Har förövrigt både Amplitube 2 och GR 3 och till metalljud föredrar jag faktiskt guitar rig. dock behöver man pilla lite längre än i amplitube

Postat

Yo Novembernatt.

Rackarns bra gitarrspel och bra ljud också. Dock är det alltid kompdist jag börjar med när jag testar en plugg eftersom det är det jag tycker är svårast att lyckas med och det var det jag inte fick till med guitarrig. Jag kan ha förhastat mig förvisso. Har du fått kompljud du gillar med guitarrig också?

Jag har iofs rätt specifika krav på kravalldist, skulle kunna tänka mig att mer "normal" dist går att få till med guitarrig.

Här har du exempel på dist som jag pysslar med http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6541316

Postat
Jag hade redan lyssnat på dina riff, gillar dom. Hur har du gjort dom (rent programvarumässigt)?

Programvarumässigt? Du menar i Gearboxen?

Jag spelar in 4 gitarrer maximalt utpanorerade. Bigbottomstärkaren och formar disten med EQ +Boost pedalen. Det är väl det viktigaste. Sen har jag lite postrec EQ hängmatta och lite kompressor. Sen är det väl tusen smådetaljer men inga dramatiska skillnader. Var det svar på din fråga?

Skulle vara kul å höra om du fått till nån trevlig kompdist med Guitarriggen också

raso (oregistrerad)
Postat

Nu är det installerat och jag tänkte berätta hur det gick...

Datorn hängde sig ☺️ helt ärligt! detsamma hände med amplitube 2 när det skulle installeras. Jag misstänker att det är mitt lexicon alpha ljudkort som spökar för det funkar prima med mitt interna.

raso (oregistrerad)
Postat
Nu är det installerat och jag tänkte berätta hur det gick...

Datorn hängde sig ☺️ helt ärligt! detsamma hände med amplitube 2 när det skulle installeras. Jag misstänker att det är mitt lexicon alpha ljudkort som spökar för det funkar prima med mitt interna.

Blir det inte jobbig latency när du kör tex direct monitoring med internt ljudkort?

Har du uppdaterade drivrutiner till ditt kort? När hängde datorn sig? Under installation eller under start?

MvH

Viktor

Jag kör givetvis inte med det interna. Eftersom jag inte har internetuppkoppling på min musikdator har jag inte heller dom senaste drivrutinerna, borde kanske fixat detta. När allt var instalerat och man ska skriva in cd-key eller liknande tycker jag på avbryt för att komma in i demo-versionen, själva programet visas och efter ett par sekunder kommer en felrapport. så svaret blir att den hängde sig under start.

Jag uppskattar verkligen ditt angachemang och din hjälp, stor tack 😲

Postat

Laddade ned demoversionen av Amplitube Metal idag, måste säga själv att jag är imponerad av Peavey 5150 ljudet! Om man skruvar lite och ändrar lite mikrofoner så kan man få till ett riktigt gött sound.

Guitar Rig II är ett måste för mig att testa, efter lyssningsexemplen här på tråden, någon som vet var man kan få tag i en demoversion?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.