Jump to content
Annons

Posta samma fråga

Recommended Posts

DieHard (oregistrerad)
Postat

Alltså har nu på kort tid varit med om att några har postat samma fråga två gånger. Vet inte vad man vill uppnå med det men det är ganska så onödigt posta samma två gånger. Och använd sökning på saker. Vissa frågor dyker upp igen och igen och igen, till leda, för att folk verkar vara för lata för att använda sökfunktionen eller googla. 😳 Kalla mig gnällis om ni vill men så tycker jag.

Annons
Postat

det har jag gnällt på nu i snart 3 år.. 😳

Postat
Sedan har jag börjat fundera kring låtkritik-avdelningen. Light_head pratade för ett tag sen om att nya användare kommer in och postar sin musik för att få kritik och sedan intve "ger något tillbaka", han menade att det kunde finnas ett slags poängsystem, eller att man varit medlem ett tag innan man kan posta låtar etc... Finns en del idéer där.

Det är ju också bra mycket svårare för en nybörjare att ge kritik till de som är duktiga. Jag brukar vara lite rädd för det

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja och sen har vi dem som lägger in flera låtar, medelmåttiga, på en gång istället för att satsa på en som är välarbetad. Det var någon som hade som idé att man bara får lägga in en i taget. Tycker det var vettig idé

Postat

Ibland kan faktiskt samma fråga bara berättigad ett flertal gånger. Utvecklingen går framåt och det som var rätt för 3 månader sedan behöver inte nödvändigtvis vara mest rätt just nu. Lätt för de som är insatta att se skillnaden medan den som är ny kanske inte har en aning om vad som gäller. Oavsett är detta forum till för alla och som man säger, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.

Nog kan jag hålla med om att sökfunktionen inte är den bästa och skulle kunna förbättras avsevärt. Känns lite lustigt att behöva använda google för att hitta svar men det är i allafall en lösning, sålänge google snappat upp forumtråden d.v.s.

Om jag inte minns fel har det funnits förslag om ett betygsystem för inlägg (+1/-1) där registrerade användare själva betygsätter inlägg. Finns redan i andra forum och jag ser gärna att man implementerar ett liknande som betygsystem (rating) Wowhead. Väldigt enkelt att se vilka inlägg som är relevanta och inte! 😳

Postat
Men jag skulle hellre se att området kring låtkritik blir något mer kvalitativt.

Hur då, "kvalitativt"?

Sedan behöver man inte vara väldigt duktig för att kunna kritisera en låt. En som inte är så insatt i frekvenser, eq, kompressor etc kan ju enkelt förklara att man personligen tycker att gitarrerna är för starka eller att pianot behöver lyftas fram.

Det där tror jag inte ett skit på! Det finns alldeles för många, "stolta" musiker som sågar stackars "radiolyssnare" vid knölarna så fort de yttrar sig i termer som "jag tycker ärligt talat det låter skit", eller "det låter inte särskilt bra i mina öron", eller "jag tycker pianot låter högt!". Då jävlar ska de stackarna avkrävas detaljer, och nåde dem om de inte kan terminologin: "Kan du vara lite mer nyanserad i din kritik, tack!", eller "vad exakt är det du tycker låter skit?", "vaddå pianot låter högt, för *starkt*, menar du?"... osv. (Precis på samma sätt som jag nu förväntar mig att du ska ge en fin förklaring på vad du menar med (ovan) "kvalitativt".)

DieHard (oregistrerad)
Postat
Ibland kan faktiskt samma fråga bara berättigad ett flertal gånger. Utvecklingen går framåt och det som var rätt för 3 månader sedan behöver inte nödvändigtvis vara mest rätt just nu. Lätt för de som är insatta att se skillnaden medan den som är ny kanske inte har en aning om vad som gäller. Oavsett är detta forum till för alla och som man säger, det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.

Nog kan jag hålla med om att sökfunktionen inte är den bästa och skulle kunna förbättras avsevärt. Känns lite lustigt att behöva använda google för att hitta svar men det är i allafall en lösning, sålänge google snappat upp forumtråden d.v.s.

Om jag inte minns fel har det funnits förslag om ett betygsystem för inlägg (+1/-1) där registrerade användare själva betygsätter inlägg. Finns redan i andra forum och jag ser gärna att man implementerar ett liknande som betygsystem (rating) Wowhead. Väldigt enkelt att se vilka inlägg som är relevanta och inte! 😳

Nej det var inte det jag menade. Vissa postar en fråga här för att igen några minuter/timmar sen lägga ut samma fråga igen. Då är det inte något fel för man ser att de bara har omformulerat sig lite men är samma fråga ändå. Det är knappast så att utveckligen går så snabbt som du skriver att det som var rätt för några månader sen inte är rätt nu. Men vad är rätt eller fel?? Finns inget sånt utan bara olika sätt. Oavsett hur snabbt utvecklingen av teknik så förändrar det inte arbetssättet nämnvärt.

Postat

Om jag inte minns fel har det funnits förslag om ett betygsystem för inlägg (+1/-1) där registrerade användare själva betygsätter inlägg. Finns redan i andra forum och jag ser gärna att man implementerar ett liknande som betygsystem (rating) Wowhead. Väldigt enkelt att se vilka inlägg som är relevanta och inte! 😎

Nej det var inte det jag menade. Vissa postar en fråga här för att igen några minuter/timmar sen lägga ut samma fråga igen. Då är det inte något fel för man ser att de bara har omformulerat sig lite men är samma fråga ändå. Det är knappast så att utveckligen går så snabbt som du skriver att det som var rätt för några månader sen inte är rätt nu. Men vad är rätt eller fel?? Finns inget sånt utan bara olika sätt. Oavsett hur snabbt utvecklingen av teknik så förändrar det inte arbetssättet nämnvärt.

Ah, okay. En helt annat sak! 😳 Har själv råkat ut för problemet och anledningen var att min webbrowser hängde sig och det i sin tur kan bero antingen på just min webbrowser (Safari) eller på servern som har hand om studio forumet som inte svarar av någon anledning. Om det är problem med servern kan det bero på servern i sig eller på överföringen mellan server och din dator. Om detta lär de lärde tvista 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.