Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag söker en plugg (VST) som återskapar vanlig simpel stråkmatta (om ni fattar vad jag menar).

Borde vara en väldigt vanligt förekommande plugg men jag vet inte vad jag skall söka på eftersom jag inte vet vad det kallas på engelska. Det borde finnas en hel drös med gratispluggar men jag vet inte hur jag skall hitta dem

Nån som vet nåt?

mvh

Andreas

Annons
Postat (redigerat)

stråkar brukar kalls strings, sök på strings vst på google.

här finns en gratis:http://rekkerd.org/dsk-releases-strings/

http://www.shareup.com/Syntheway_Strings_V...load-39446.html en 30-dagars prov version

strings_FULL.jpg

Redigerat av sixties
Postat

Jag tackar för tipsen! De skall testas.

Jag har faktiskt sökt på "strings" men bara hittat kassa sytetsyntar (i min smak). Jag är bara ute efter en hederlig stråkmatta av god kvalitet. Men som sagt dina tips skall testas...

Mvh

Andreas

Postat

Ok jag har testat DSK strings och den var bra! (den andra gick inte att få ner...) men finns det någon som är mer "smooth", lite mer articifiell fast på ett "bra" sätt, inte plastsyntetisk utan mer som bearbetad, preparerad äkta vara? Usch det är så svårt att förklara vad man menar när det gäller ljud... DSK känndes mer som orkesterljud rakt av (fast bra) men jag vill ha mer ambience typ (tror jag det kallas...)

mvh

Andreas

Postat

En grej jag skulle testat själv är att modifiera ljuden från ex. DSK, lägga på nån reverb-aktig effekt eller liknande för att förändra ljudet i önskad riktning.

Postat

Hej Pontus!

Jag har faktiskt testat det för ett par dar sedan. Det fungerar bra även om det inte är exakt vad jag är ute efter, men kanske efter lite mer modifiering...

Mvh

Andreas

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.