mimla Postat 12 maj 2008 Dela Postat 12 maj 2008 (redigerat) Efter 2 år i Uddevalla på västkusten blev vi utslängda från vår lokal för att hyresvärden ville bygga lägenheter där istället. Vi tänkte att det vore totalt värdelöst att börja på nytt i Uddevalla igen, så vi började leta lokaler i Stockholm och Göteborg. Efter att vi letat runt ett tag hade vi turen att få kontakt med Pelle Parszyk från Roosters Productions. Han ville sälja sin ena studio för att bygga ut sin andra. Vi tog över lokalerna i Täby, Stockholm i mitten av april och nu börjar vi äntligen komma i ordning. Här kommer lite bilder från flytt och renovering. Eftersom mycket viktig akustikreglering och dylikt redan var föredömligt gjord av Pelle kommer det nog inte så mycket intressant ur det perspektivet, men alla som aldrig försökt flytta en sjukt överfull studio och två hela bohag 45 mil utan någon direkt budget kan ju få sig en inblick i det här. 😎 Såhär såg den 18kubikmeter stora bilen vi hyrde när vi åkte från Uddevalla första lasset. Sen skulle vi ta vägen om Sjuntorp för att hämta själva studioprylarna som vi plockat upp där provisoriskt. Såhär såg vår tillfälliga lagerlokal som vi hade i källaren ut EFTER att vi lastat in lasset på förra bilden. Vi tog oss bara råd till att hyra en fet bil i ett dygn, så allt på denna bilden fick lösas på andra sätt. Det mesta gick till en container. Ett av våra pianon gav vi bort och två elorglar och en tramporgel fick vi tyvärr slänga. Såhär såg kontrollrummet ut när vi kom upp för att börja renovera. Här är det levande live-rummet med en skymt av det flytande live-rummet. Flytande live-rummet. Utsikt från flytande rummet bort mot kontrollrum och lounge. Här inne tänker vi göra ett litet kontor/demostudio. Inbrottssäker hall. Lite fräschare bilder dyker upp så småningom. Sprid gärna ryktet om vår flytt, och tveka inte att höra av er om ni är kaffesugna! One Touch Edit studio 08-99 13 29 studio@onetouchedit.com Redigerat 25 november 2008 av mimla Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 maj 2008 Dela Postat 12 maj 2008 nämen! vad skoj att ni flyttat, däremot är det kuken att ni blev utkickade!!! 🙁 jag tar med jazzkitet och kommer upp på besök till sommaren. 🙁 grattis till sjukt läckra lokaler! får man fråga hur mycket ni betalar/betalade!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 12 maj 2008 Dela Postat 12 maj 2008 jag tar med kaffe och bullar 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 12 maj 2008 Trådstartare Dela Postat 12 maj 2008 nämen! vad skoj att ni flyttat, däremot är det kuken att ni blev utkickade!!! 😳jag tar med jazzkitet och kommer upp på besök till sommaren. 😛 grattis till sjukt läckra lokaler! får man fråga hur mycket ni betalar/betalade!? Ja det är lite kukigt att vi blev utkickade, men samtidigt ganska skönt, för det var långt ifrån den ultimata lokalen. Uddevalla började dessutom ändå bli lite utfiskat 😆 Vi betalade 175 000 för prylarna. All akustikreglering, flytande rum, pentry, larm och inbrottssäkerhetstjosan, lite multikablar och sånt. Det är ett hyreskontrakt, men med sjukt låg hyra. Och ni är så välkomna så! 🙂 Mitt Gretsch renown maple står där också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 12 maj 2008 Dela Postat 12 maj 2008 nämen! vad skoj att ni flyttat, däremot är det kuken att ni blev utkickade!!! 😳jag tar med jazzkitet och kommer upp på besök till sommaren. 🙂 grattis till sjukt läckra lokaler! får man fråga hur mycket ni betalar/betalade!? Ja det är lite kukigt att vi blev utkickade, men samtidigt ganska skönt, för det var långt ifrån den ultimata lokalen. Uddevalla började dessutom ändå bli lite utfiskat 😛 Vi betalade 175 000 för prylarna. All akustikreglering, flytande rum, pentry, larm och inbrottssäkerhetstjosan, lite multikablar och sånt. Det är ett hyreskontrakt, men med sjukt låg hyra. Och ni är så välkomna så! 🙂 Mitt Gretsch renown maple står där också! 175?! myyys! låga hyror är alltid bäst! 🙂 jag har precis renoverat mitt jazzkit! det är ett hejdundrans hopplock av trummor bla. 8,10 häng, 13 häng/golv till höger, kanske en 12 till vänster, 16" bastrumma, 14 supraphonic huvudvirvel och 10x2 extravirvel! 🙂 och så självklart tidigt 70tals zildjian. kolla https://www.studio.se/index.php?showtopic...p;hl=soundcraft så får du se.. 😆 men jag laddar på en sommartur till täby då.. 😛 obs! jag kokar starkt kaffe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 12 maj 2008 Dela Postat 12 maj 2008 (redigerat) Ja, jag hörde att ni skulle lämna vår vackra stad. 😆 Vi hade tänkt att dra in i någon studio med bandet om några månader och tänkte kolla in er men det blir ju svårare nu, får väl ta något annat då om det nu ens blir av. 😳 En fråga: Försörjde ni er på heltid med studion? Mvh Memphis Redigerat 12 maj 2008 av Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 18 maj 2008 Trådstartare Dela Postat 18 maj 2008 Ja, jag hörde att ni skulle lämna vår vackra stad. 😛 Vi hade tänkt att dra in i någon studio med bandet om några månader och tänkte kolla in er men det blir ju svårare nu, får väl ta något annat då om det nu ens blir av. 😉 En fråga: Försörjde ni er på heltid med studion? Mvh Memphis Ja, stackars Uddevalla! 😎 Ni får väl ta och dra er upp till sthlm då? Det är inte så långt. Ja vi försörjde oss väl typ på studion. Det gjorde att vi gick runt iaf, men speciellt rika blev vi inte. Det tänkte vi bli nu. 😛 Sen kompletterade vi ju lite med ströjobb som musiker och sådär titt som tätt för att få lite privata pengar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 27 maj 2008 Trådstartare Dela Postat 27 maj 2008 Nu är vår nya hemsida uppe också, och vi börjar bli klara med allting, så snart dyker det upp lite nya bilder! onetouchedit.com Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 27 maj 2008 Dela Postat 27 maj 2008 Nu är vår nya hemsida uppe också, och vi börjar bli klara med allting, så snart dyker det upp lite nya bilder! onetouchedit.com Fint! 🙂 Men snälla snälla, måste spelaren starta automagiskt? Jag fick en smärre chock. Förstår att ni inte riktar er mot folk som kanske redan jobbar med musik, men när du länkar här så kommer onekligen sådana besöka hemsidan. Alla volymkontroller står ju rätt mycket högre när man mixar och producerar än när man lyssnar på mastrad musik. Alternativt så kunde spelarens defaultvolym vara lägre. På myspace och youtube är man beredd på skithögt ljud, men kanske inte när man besöker en studiohemsida. MVH /gnällspiken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 11 juni 2008 Trådstartare Dela Postat 11 juni 2008 Nu är vår nya hemsida uppe också, och vi börjar bli klara med allting, så snart dyker det upp lite nya bilder! onetouchedit.com Fint! ☺️ Men snälla snälla, måste spelaren starta automagiskt? Jag fick en smärre chock. Förstår att ni inte riktar er mot folk som kanske redan jobbar med musik, men när du länkar här så kommer onekligen sådana besöka hemsidan. Alla volymkontroller står ju rätt mycket högre när man mixar och producerar än när man lyssnar på mastrad musik. Alternativt så kunde spelarens defaultvolym vara lägre. På myspace och youtube är man beredd på skithögt ljud, men kanske inte när man besöker en studiohemsida. MVH /gnällspiken Att sänka volymen är nog ingen bra idé, då det garanterat är en minoritet av besökarna som faktiskt precis suttit och mixat. Däremot har vi ändrat nu så att den inte startas automatiskt. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 25 november 2008 Trådstartare Dela Postat 25 november 2008 Här kommer lite nya bilder från studion! Nu har vi kommit igång med alltihop, och har tillochmed hunnit slutföra några produktioner. Rent utseendemässigt finns det en del skavanker kvar att fixa, men nu är studion iaf funktionell och relativt snygg. 🙂 Lite nya låtar och fler bilder finns på http://www.onetouchedit.com/ ! Lounge Live-rum 1 Live-rum 1 Kontrollrum Live-rum 2 Som sagt: Mycket fler bilder och musik och grejer på http://www.onetouchedit.com/ Vi lade även nyss upp en låt i låtkritikavdelningen, så gå in och kritisera! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wiik Postat 25 november 2008 Dela Postat 25 november 2008 Ehum, hur menar du att ni blev utslängda ifrån er lokal? Antar att hyresvärden gav er ersättning för den gamla studions värde? Eller ni kanske inte hade gjort några omfattande ombyggnationer där? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 25 november 2008 Trådstartare Dela Postat 25 november 2008 Ehum, hur menar du att ni blev utslängda ifrån er lokal? Antar att hyresvärden gav er ersättning för den gamla studions värde? Eller ni kanske inte hade gjort några omfattande ombyggnationer där? Dels hade vi inte gjort så värst mycket. Förutom att vi byggde en jättefin dubbel vägg mellan kontrollrum och live-rum målade vi mest om och snyggade till och sådär. Och dels hade vi inget sånt i kontraktet. Däremot fick vi låna en lagerlokal i källaren för att ha våra grejer i i några månader. Det kan man ju tolka som generöst kanske, jag vet inte. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 25 november 2008 Dela Postat 25 november 2008 Tjaa! Riktigt nice det blev! Fräscht. Har ni plats för en till? 😛 Låtarna lät kanon. Ha det gött. /Memphis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mimla Postat 25 november 2008 Trådstartare Dela Postat 25 november 2008 Tjaa! Riktigt nice det blev! Fräscht. Har ni plats för en till? 😉 Låtarna lät kanon. Ha det gött. /Memphis Finns det hjärterum, finns det stjärterum! Och hjärterum finns det ju såklart! 😉 Och tackar så hjärtligt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.