Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag undrar hur man ska använda samplingsskivor....?

finns det wav-filer på skivorna av t.ex. nån speciell trumlopp???

...är det då bäst att ladda dem i en sampler eller kan man dra de direkt i sequencer programmet, typ cubase, sonar?

nån som kan ge lite ljus i mörkret? 😳

Annons
Postat

Jag e ju rätt grön när det gäller sånt men jag brukar importera in samplingen till ett spår i Sonar sen bara dra ut den....ja klicka i groove clip looping först innan jag drar ut samplingen.

Har haft jätte kul med dom där ZeroG samplingarna som följde med Studio nr 5.

Det är WAV format som jag kan använda,har sett att dom kommer i andra format också men det kan jag inget om.

Postat
Jag e ju rätt grön när det gäller sånt men jag brukar importera in samplingen till ett spår i Sonar sen bara dra ut den....ja klicka i groove clip looping först innan jag drar ut samplingen.

Har haft jätte kul med dom där ZeroG samplingarna som följde med Studio nr 5.

Det är WAV format som jag kan använda,har sett att dom kommer i andra format också men det kan jag inget om.

ok, så gör jag också....fast det blir massa jobb om man har en låt på typ 3 minuter o så...

Postat
vaddå jobb,det tar väl inte många sekunder att dra ut en sampling så den blir tre minuter?

haha, iofs, men man vill ju ha fill ins....breaks, etc....och då måste allting passar ihop!!!

Postat

jo det är sant,jag klipper Å klistrar och håller på och det tar väldigt mycket tid,så där undrar jag också om det finns några andra sätt.

Postat

med basen är det enklare....man laddar in den i samplerna och spelar den som ett vanligt midi-instrument!

Postat

har inte kommit så långt som till midi 😆

har precis kommit på det där med att dra ut samplingarna till en hel låt.

har bara hållit på med Sonar i två år..he..he

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.