Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har en gammal AKG-mick som är minst 12 år gammal. För tio år sedan köpte jag den för en hundring av en gammal bandkompis som skulle lägga av och jag förstod av de andra bandmedlemmarnas suckar att micken kunde ha sålts för mycket mer.

Som jag förstår det så är det en dynamisk mick. (Hur vet man det med säkerhet?)

I nederkanten av micken finns några utslitna siffror/bokstäver som jag antar är modellbeteckningen och det verkar som det endast rör sig om fyra tecken. Den första är med största sannolikhet ett D, den andra är helt otydbart - skulle kunna vara vad som helst, den tredje är nog ett C, en nolla, eller ett O, och den sista är med stor sannolikhet ett S. Kan vara en sexa också.

Är det nån som kan komma på vad det är för nåt och om den är nåt bra?

Jag har sökt på AKG-s produkter på deras hemsida, men hittar inget som skulle kunna tänkas passa in - det är säkert en gammal utgående modell jag har.

Annons
Postat

Att den är dynamisk vet vi säkert då modellen började på bokstaven D. Alla mikar i AKG:s D-serie är dynamiska. 😎

En D 60 S kanske?

akg-d60s-87861c0d8fca2f6b4c5561ff12d7cbee.jpg

Postat

annars finns ju den lite mer obskyra modellen D880s som jag faktiskt har en av. köpte för 50 pix för några år sen. 🙁

Postat

Stort tack för hjälpen. Fantastiskt att man nästan alltid får svar på sina frågor. Jag antar att det måste vara D60S som jag har och förstår då att 100 spänn kanske inte är nåt direkt jätteöverpris. Ska låta den bli förstärkarmick och skaffa mig en bättre sångmick.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.