Jump to content
Annons

Musik TV är död!

Gäst

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Vi försöker skapa en ny kreativ musikvideo-kanal på Joost och behöver era tips på videos att trycka in!

Spana in R.fm - Acid Squaredance - Joost

och hjälp oss med att hitta nya intressanta videos!

Skicka förslag till: info@r.fm

kramar

gustav

Aciiid.jpg

Redigerat av gtmb
Dela på andra sajter

Annons

venetian snares videor "find candace", "Mutant cunt licker" och "dance like your selling nails" är båda ruggigt bra. den sistnämnda är en inofficiell video, och gjord av nån nisse.

aphex twin´s "windowlicker" är ett exempel på högkvalitativ produktion, och ruggigt bra grejjer. när man ändå är inne på AT så är ju min absoluta musikvideofavvis "come to daddy" läbbigt bra och läbbigt läskig. 😆

Vidare på området AT kan även "monkey drummer" vara värd att visa, då det är chris cunningham som gjort videon. låten är med på "Druqks" om jag inte minns helt fel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Cunningham

Vilke typ av videor hade ni tänkt er spela mest? inriktat eller öppet för allt??

hur hade ni tänkt ha allt upplagt? som program eller som youtube??

JÄWLIGT bra koncept tycker jag! Till skillnad från att alla numera ska försöka slå ut myspace och youtube, så går ni ltie mot strömmen. bra grej.

Dela på andra sajter

Hej IDF,

Tack för tipsen, venetian snares klippen är riktigt stöddiga och från Warp finns en hel del videos som vi vill ha!

inriktningen på videos är framför allt eletronisk musik men vi försöker vara lite bredare än så då det finns så mänga vackra videos som aldrig får något utrymme. Dock kör vi stenhårt på high-res format så som vår kanal på Joost.

tack för komplimangerna!

gtmb

R.fm on Joost

Dela på andra sajter

Shit, vilken grym spelare. Dunka upp Justice "Stress", den är både grym och hett diskuterad

Dela på andra sajter

Häftigt!

Jag tycker ni ska köra lite alternativa musik videos.

Sådant som i vanliga fall inte visas på MTV eller ZTV.

Av all sorts musik.

Helt rätt, vi publicerar så länge videon är intressant och innovativ.
Dela på andra sajter

LOOOOOOOL

Funkar Joost nu då ?!?!?!?! 😆

Har bestämt för mig att den bara ger bekymmer...Har haft den i ca 1 år nu

och 1: Den suger kraft som bara den (Cubase med 48triljoner pluggar är inget

i jämförelse(överdrift)) 2: Supporten är i det närmaste OBEFINTLIG (ingen överdrift)..

Men jag böjer mig gärna för korrigering...Funkar det är det guld värt...

OnT:

Allt som inte visas på MTV och ZTV är intressant...Och för egen del allt som oftast

MYCKET bättre, både visuellt och ljudmässigt sätt...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.