Jump to content
Annons

Cubase SX2 + firewire ljudkorts problem

Recommended Posts

lainen666 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ett par frågor!!

(Spelar in på en laptop "HP 9744" 3 gig ram och windows vista .alesis kortet e det enda som är aktiverat)

Kör cubase sx 2 och har installerat ett "alesis multimix8" firewire ljudkort. problemet är att ut i mixern på ljudkortet kommer bara ena kanalen (mono) hur jag än gör så hoppar inte den andra kanalen i gång.

Det är en stereo kanal som spelas upp

Jag har stereo ut aktiverat i connections.

Kan nån hjälpa mig?? inga "är sladden hel? svar bara

Nästa problem är att exempelvis när jag körde cubase 3 så fungerade föregående problem men då betedde sig cubase ganska segt och med dropouts i ljudet. ibland var jag tvungen att starta om ljudkortet för att ljudet skulle komma tillbaka.

Cpu mätaren var det aldrig nå problem med och jag tror att själva datorn gott o väl bör orka med cubase 3 .Om nån vet vad detta problem har för namn vore jag glad och kunde återgå till att köra cubase 3

Redigerat av Gäst
Annons
Postat

Kan finnas många orsaker till problemet. Datorn kan vara olämplig för FW-ljudkort (hårdvarukompabilitetsproblem) eller det faktum att SX inte är skrivet för Vista är bara några av dem.

lainen666 (oregistrerad)
Postat
Kan finnas många orsaker till problemet. Datorn kan vara olämplig för FW-ljudkort (hårdvarukompabilitetsproblem) eller det faktum att SX inte är skrivet för Vista är bara några av dem.

Oki

Hade samma problem då jag prova ett USB 2 ljudkort "tascam 122U ljudkort "så då är det kanske windows vista som inte vill sammarbeta med grejjer som cubase m,m ?. Ja ja tack ändå =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.