Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har alltid varit frustrerad över trummor/bas. Ärligt talat är jag inte speciellt intresserad av att lära mig instrumenten utan tycker det räcker att spela gitarr och sjunga. Har satt igång med musik igen efter många års paus och slås av hur det utvecklats. Addictive Drums är fantastiskt. Jag behöver inte programmera trummor längre, det kan jag låna ur det inbyggda biblioteket. Dra ut på midispåret bara och redigera som jag vill.

Nu söker jag en liknande plugin för bas. Har precis testat "Steinberg Virtual Bassist" och tycker att det låter mycket bra. Kvalitén är bra nog för mig. Det fanns till och med lite patterns som funkade något så när. Sen föll det tyvärr på att man inte kunde redigera mönstren, det fanns heller inte mer än en oktav att spela på i single-note mode. Det kan ju vara så att jag missat något men jag har läst manualen och inte hittat svaret.

Har du något tips på en bra, enkel basplugin?

Ett alternativ är såklart om det finns basslingor på nätet som man kan använda med Virtual Bassist men jag hittar inget.

l33ts: Förlåt om jag råkat skriva dubbelt nu och om informationen fanns någon annanstans men du vet, ibland blir det fel. Förlåt igen.

MVH

/Henrik

Redigerat av Reachground
Annons
Postat (redigerat)

det finns broomstick bass som jag tror är nått liknande det du vill ha.

annars kan du skriva under sammarbeten så kanske nån bassist kan hjälpa dig.

jag spelar bas.

vad gör du för musik?

Redigerat av sixties
Postat
det finns broomstick bass som jag tror är nått liknande det du vill ha.

annars kan du skriva under sammarbeten så kanske nån bassist kan hjälpa dig.

jag spelar bas.

vad gör du för musik?

Tack för tipset, ska ta och kolla in det. Lyssnar nu, exemplena är mycket bra.

Jag gör musik till datorspel och "låtar". Vad låtar är varierar. Den jag håller på med nu är en blues. Kolla http://www.reverbnation.com/reachground om du vill lyssna lite. Vad gör du själv?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.