Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska köpa ny disk i dagarna.

Jag funderar mellan Samsung spinpoint F1 1TB och Western digital 640 gb.

Samsungen har 334 gb's plattor och wd'n 320gb.

Spinpoint verkar vara snäppet snabbare.

Nån som har nån erfarenhet av dessa diskar? Ljudnivån är speccad ganska lika men kan ju ändå vara lite olika oljud från olika tillverkare

Känns ju skönt att ha en stor så slipper man ha så många i och för sig. Men köper man en 640 kan man ju köpa en till senare.

samsung: 1,29 :-/gb

wd: 1,17 :-/gb

Svårt val...

Annons
Postat
Tveklöst Samsung i så fall. De brukar vara betydligt tystare än WD...

Hej Claes!

Okej, jag har läst i några recensioner att den vibrerar en hel del men är tyst för övrigt. Jag har ett Antec p182 med "gummiskruvning" så det kanske dämpar det mesta iof.

Här ligger den bra till:

http://www.techreport.com/articles.x/14200/14

😮

Postat

Intressant test, var själv inne på att köpa en F1 men nu har jag nog tänkt om, då Caviar SE16 faktiskt ser ut att prestera ganska mycket bättre på de tester som är viktiga för oss musiker.

Postat

Det var som 17! Klart intressant att även WD börjar skärpa sig när det gäller ljudnivån. De har alltid varit snabba, men tveksamma kvalitetsmässigt för några år sedan. Bara att hoppas att de har fått alla pusselbitar på plats nu. 🙁

Postat

Byggde en burk med 2st 500Gb WDs i och de var det tystaste jag hört (eller inte...) faktiskt och WD har mig veterligt alltid varit förknippat med kvalité.

Postat (redigerat)

Nu har disken kommit!

Otroligt tyst!!

Mycket mycket tystare än mina gamla seagate barracuda 7200.7 serie.

Snabb som fan är den också! 😛

Redigerat av Speggey

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.