Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag försöker göra en audio mixdown av ett spår i Cubase för att kunna ta bort Guitar Rig och en kompressor som ligger och tar processorkraft. Men ljudet blir inte identiskt med originalspåret. Förstår inte varför. Är det något jag missat? Påpekas kan att jag har Ozone 3 på masterspåret om det har någon betydelse.

Annons
Postat
Jag försöker göra en audio mixdown av ett spår i Cubase för att kunna ta bort Guitar Rig och en kompressor som ligger och tar processorkraft. Men ljudet blir inte identiskt med originalspåret. Förstår inte varför. Är det något jag missat? Påpekas kan att jag har Ozone 3 på masterspåret om det har någon betydelse.

Du behöver inte göra Audio mixdown. Gör Freeze istället.

Postat

Har testat med freeze, men nackdelen är att man blir väldigt begränsad när man ska mixa och vill göra småändringar. Spåret låser sig ju. 😄

DieHard (oregistrerad)
Postat

Om du har plugg på mastern så kommer det med i audiospåret också om den är på.

Postat

Aha, så om jag importerar denna wav-fil i projektet så blir det som mastereffekt på mastereffekt? Ozone 3 hamnar alltså på detta spår 2 ggr? 1 gång vid mix down och en gång till när det spelas upp i projektet? 😆

DieHard (oregistrerad)
Postat
Aha, så om jag importerar denna wav-fil i projektet så blir det som mastereffekt på mastereffekt? Ozone 3 hamnar alltså på detta spår 2 ggr? 1 gång vid mix down och en gång till när det spelas upp i projektet? 😆

ja självklart! Men förstår inte varför du har Ozone på på mastern överhuvudtaget?

Postat
Har testat med freeze, men nackdelen är att man blir väldigt begränsad när man ska mixa och vill göra småändringar. Spåret låser sig ju. 😆

Frys bara instrumenten, inte hela kanalen...

Postat

ja självklart! Men förstår inte varför du har Ozone på på mastern överhuvudtaget?

Jag skulle tro att det är just där väldigt många lägger den för att få en snabb masteringeffekt.

Postat
Har testat med freeze, men nackdelen är att man blir väldigt begränsad när man ska mixa och vill göra småändringar. Spåret låser sig ju. 😆

Frys bara instrumenten, inte hela kanalen...

Det kan han inte då Guitar Rig är en insert.

Ett annat förslag är att skapa en preset i Guitar Rig och ta bort den från insertplatsen helt och istället bränna in Guitar Rig rakt in i eventet med hjälp av din preset du just skapade.

Postat
Ett annat förslag är att skapa en preset i Guitar Rig och ta bort den från insertplatsen helt och istället bränna in Guitar Rig rakt in i eventet med hjälp av din preset du just skapade.

DrHans, hur exakt gör man detta? Alltså "bränner in guitar rig i eventet"? Låter som en solklar lösning.

Postat

DrHans, hur exakt gör man detta? Alltså "bränner in guitar rig i eventet"? Låter som en solklar lösning.

Öppna guitarig

Spara din inställning som en preset.

ta bort guitarrig från insertplatsen.

Markera alla klossarna på gitarrspåret i inspectorn

Högerklicka på de markerade klossarna, välj audio/plugins/guitarrig

välj din sparade preset.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.