Jump to content
Annons

En till...

Hur låter det här då?  

6 röster

1. 1. Hur låter det här då?

• 5 Holyshit?!!!
      0
    • 4 Helt ok
      3
    • 3 Jodå men...
      2
    • 2 Nja tillbaks och mixa med dig...
      0
    • 1 Usch
      0

Recommended Posts

Andrew (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: Captured

ARTIST/GRUPP: Ampgeezer

GENRE: Nånstans mellan stoner och metal kanske?

LÅTLÄNGD: 5.00???

KOMPOSITÖR: Ampgeezer

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE: Hela bandet

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5 mb

STATUS: Så gott som färdig demo

LÅTLÄNK:

Tja jag slänger upp en till låt eftersom jag e lite osäker på mixen.

Den har lite skönhetfel och så men istort sett känns den bra fast man vet ju aldrig.

Annons
Postat

Tjena!

Jag tycker det är bra. Min referens blir Alice in chains "Dirt" som väl står i din skivsamling oxå 😠 ?

Jag är inte kompetent att kommentera ljudmixen, det finns andra här på forumet som är det (läste lite i din förra tråd), men din öppningsgitarr ligger och slirar/stressar taktmässigt. Jag ser det som en klar kvalitetsaspekt att den här typen av tung musik är riktigt snortight.

Annars som sagt, kul och bra!

/Bengan

Postat

..Oj..vilken FET ljudbild...

Rent spontant:

backa gitarrernas botten..dom fyller igen hela låten ihop med basen

trummorna får slakta på ordentligt i bakgrunden för att göra sig hörda

pukorna låter inte så stora som dom kunde göra bara för att just den frekvensen tas upp av gitarrernas botten och basen

sången känns lite inklämd och liten i förhållande till just gitarrerna.

I förhållande till trummorna ligger den däremot bra

Ta ner gitarrernas botten lite så blir det här hur tungt som helst.

Den här gillade jag

Andrew (oregistrerad)
Postat

Tja utrustning...

Precis som förra låten...

En Marshall TSL 100 med två lådor inkopplade ställda i ett L med först en kondensatormick i mitten ungefär och sen en Sm57a för närmickning.

Men eftersom vi lirade in i repan så körde vi med den inbyggda powersoaken(tror jag det heter) för att höra nåt överhuvudtaget. Vilket innebar att man tappade kanske lite dynamik och kraft i spelet...

Ok, på den här låter så skar jag lite mellan 3-400hz för att prova... Men jag ska prova skära lite i gitarrerna med... Fast typ under 100hz right?

Andrew (oregistrerad)
Postat

Hehe Demoniqus... Nu hör man ju basen faktiskt lite mer... Och flangereffekten i det lugna partiet. :rolleyes:

Postat

Åh fy fan, tyckte den förra var bra men den här är bättre!

Får Sabbath-vibbar, kolla; ståpäls :rolleyes:

Skulle vilja ha mer power och närhet i sången, samt lite korrigering i de fåtal sura partierna som finns.

Bra jobbat!!! 😳

Postat

Coolt låter mycket bra och troget. Håller med om att sången borde fram lite. Virveln sticker ut lite i helheten. Skulle nog jobba med den om den ligger på separat kanal. Annars låter trummorna fett.

Bra arrangerat och en bra låt. 🙂

Andrew (oregistrerad)
Postat

Tack tack... Näe nu ska jag fan inte pilla mer. Man bara ändrar och ändrar och ändrar hela tiden... :rolleyes: Alltid hittar man nåt... 🙁

Sen så sitter man väl där om nån dag igen. 😮

Postat
Sen så sitter man väl där om nån dag igen. 😛

Visst är det underbart 😄 det är det som är det fina med att ändra en liten sak i ena änden 😄

Visst låten blev mycket renare nu..men det låter som om du har fasvänt trummorna..allting låter dubbelt spegelvänt i vänster o höger kanal

Men nu börjar det låta rock'n roll på allvar om mixen..

Bra jobb

Andrew (oregistrerad)
Postat

Fan jag vet... hittar ingen väg ut ur det spegelvända... 😄😄😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.