Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ponera att jag vill ha exempelvis en röst med delay där delaytiden blir (i det här fallet) kortare och kortare över ett antal tidsenheter. Effekten ska alltså bli att rösten gradvis dränks i sina egna ekon, om ni förstår hur jag menar. Nu blir det antingen att delayet får nån flipp av autoklippet och tystnar helt, eller så förändras inte delaytiden. Det funkar inte heller att spela in det "live". Jag har bara provat med FLs egna delay (som jag tycker är en av de vettigare FL-pluggarna) än så länge, kanske det funkar bättre med något annat? Nån som har något annat tips?

Annons
Postat

har aldrig lyckats automatisera delaytiden däremot brukar det ju gå att automatisera feedbacken så ekot blir högre å högre tills allt dränks i en massiv delaysörja!

Postat
har aldrig lyckats automatisera delaytiden däremot brukar det ju gå att automatisera feedbacken så ekot blir högre å högre tills allt dränks i en massiv delaysörja!

Tack för svar.

Ja jo det ger ju en liknande effekt, men jag är specifikt ute efter just tiden. Jag har fått för mej att det kommer att låta på ett väldigt coolt och speciellt sätt.

Det räcker ju egentligen med ett delay där delay time går att förändra i realtid. Jag ska leta vidare, men om nån vet eller kommer på nåt så hojta gärna till

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.