Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag lyckas (vill inte) komma ifrån arbetssättet i cubase 5 och nu har jag kört sx i något år och kör ändå nästan likadant som jag gjorde i 5an, förutom att jag jobbar mer med grupper nu. hur som helst, när jag spelat in något, vad som helst, sång, gitarr eller bas, så blir det ju som sagt ett event, vilket går att dubbeklicka på och öppna men där brister editeringsmöjligheterna i mitt tycke. gör jag däremot om event-delen till en part med kommandot "event to part" så blir det en annan slags editor när man dubbeklickar som jag gillar mycket mer eftersom den är snarlik den som var i cubase 5 och även 3. kan jag slippa det lilla, men ändå störande momentet och spela in så det blir en part direkt?

Annons
Postat (redigerat)

Nä, inte vad jag hittat. Men Ctrl+E (default för Edit-Open) öppnar Audio part editor direkt, om du har ett audio event markerat i projektfönstret.

Edit: Äh, bortse från detta. När jag testade tidigare fick jag upp Part editorn, men det var nog för att jag ritat en part i projektfönstret.

För övrigt föredrar jag också part editorn. Det enda konstruktiva förslag jag har att komma med är att lägga kommandot "events to part" som ett lättillgängligt snabbkommando.

Även om det är irriterande med workarounds, är det ju i praktiken bara en liiten knapptryckning till.

Redigerat av Matti
Postat

Hmm kunde svurit på att detta varit en pref innan.. men nu hittar jag det inte. Jag håller med dig, vill också ha det som events..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.