Jump to content
Annons

Camilla says hi

Recommended Posts

LaCamilla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

God afton!

Jag heter Camilla, Ă€r 18 (going on 19), och spelar saxofon sedan snart 10 Ă„r tillbaka. Är nog ett större musikfan Ă€n musiker, though. ^^ Lyssnar huvudsakligen pĂ„ rock (men inte bara), och favoritbanden/artisterna Ă€r U2, The Mission, David Bowie, Nickelback, Guns N' Roses, Dire Straits, Gene Loves Jezebel, Lou Reed, Siouxsie and the Banshees, The Sisters of Mercy, Ă€nnu mer U2, Rufus Wainwright och annat schysst. Lite hĂ„rdrock/metal (av det mer melodiska slaget, t ex Edguy :3) Ă€r inte helt fel heller. ^.^

GÄr sista Äret pÄ gymnasiet nu (bara en mÄnad kvar, ho ho ho) och kommer förhoppningsvis plugga japanska i höst pÄ Göteborgs universitet (Àr lite svag för manga, anime och annat japanskt). In my free time lÀser jag mycket (eller försöker iallafall; jÀkla skola...), tecknar och ritar (Äterigen; försöker), och skriver - hoppas att jag en dag kan ge ut en fin samling med vampyrnoveller. :3 Fotograferar Àven en del.

Rent musikaliskt spelar jag som sagt saxofon - tenor. Plinkar Ă€ven pĂ„ gitarr + piano, men de bĂ„da Ă€r jag inte sĂ€rskilt bra pĂ„. Det jag spelar skiljer sig ganska starkt frĂ„n det jag lyssnar pĂ„; jag Ă€lskar att spela gammal jazz/swing/broadwaymusik. SĂ„ skönt svĂ€ng i sĂ„dant, som passar mitt sĂ€tt att spela. ^^ Hyser för övrigt en stark rĂ€dsla för att stĂ„ pĂ„ scen som jag försöker övervinna... kommer vĂ€l aldrig hĂ€nda, men whatever. Övar mig iallafall.

Ska hur som helst försöka bli bĂ€ttre pĂ„ att sĂ€tta ihop musik med datorn - Ă€ger en söt liten Macbook med tillhörande Garageband som passar min tekniska nivĂ„ alldeles utmĂ€rkt. 😉 Har lurat ihop en del smĂ„kassa saker dĂ€ri som jag nog inte kommer lĂ„ta folk lyssna pĂ„ Ă€n pĂ„ lĂ€nge... Ska dock försöka spela in lite av mitt saxofonspel dĂ€r förr eller senare. Kan nog vara nyttigt.

Anyhow... see you around. Ha en trevlig kvÀll. ^^

// Camilla

Redigerat av GĂ€st
Annons
Postat

Hey! varmt vÀlkommen, roligt roligt.

Hoppas du ska trivas bra, se upp sĂ„ du inte blir helt mega-addicted 😉

/L

Postat

VĂ€lkommen.

Du kommer troligtvis att finna detta forum vĂ€rdefullt dĂ„ det finns mycket hjĂ€lpsamma nördar hĂ€r som gĂ€rna svarar pĂ„ frĂ„gor. Glöm dock inte att anvĂ€nda sökfunktionen innan du postar en frĂ„ga som t ex; "vilket ljudkort ska jag köpa"... 😉

/Gilbert

LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Tack sĂ„ mycket, kajan, Limpan, Gilbert. ^.^ Ska försöka undvika addiction och frĂ„ge-upprepande. 😉

Postat

hejsan..

hoppas du lÀr dig spela in saxofonen, för jag har mÄnga gÄnger vart pÄ jakt efter nÄgon som kan lÀgga en sax..

och vem vet kanske man vĂ„gar frĂ„ga dig i framtiden!!🙂

ha det gott

/Larsson

Postat (redigerat)

Tjena Camilla! Varmt vĂ€lkommen hit. Jag tycker det Ă€r vĂ€ldigt roligt med fler tjejer eftersom det Ă€r ganska sĂ„ mansdominerat hĂ€r, iaf av de aktiva. 🙂 Skall bli kul att höra de alster som du förhoppningsvis fĂ„r ihop framöver. Vill passa pĂ„ och tipsa om de möjligheter för sammarbeten som finns hĂ€r. MĂ„nga duktiga musiker som gĂ€rna hjĂ€lper och medverkar. Jag tar btw ocksĂ„ studenten nu, jösses va hĂ€rligt.. 🙂

Ha det bra och lycka till med allt.

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Postat

VÀlkommen, kul med nÄn som spelar ett lite mer udda instrument.

Är lite svag för gammal punk med saxofon sĂ„ du kanske fĂ„r en förfrĂ„gan framöver om att spela pĂ„ nĂ„n lĂ„t.

LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Tackar tackar allihopa. 🙂

Larsson: Skulle vara kul att medverka pĂ„ nĂ„got. Bara att sĂ€ga till om det Ă€r nĂ„got sĂ„ ska vi vĂ€l försöka ordna nĂ„got lĂ€mpligt (fast sĂ€g inte till Ă€n - vĂ€nta till i sommar dĂ„ jag inte har sĂ„ mycket för mig. 😆)

Memphis: Ska försöka posta nĂ„gon liten trudelutt. Komponerar inte egen musik direkt (föredrar att spela redan existerande saker), men nĂ„gon improvisations-solo-pryl borde vĂ€l gĂ„ att fixa ihop ^^ Ja, samarbeten kan vara skoj... har aldrig gjort nĂ„got sĂ„dant förut, men jag ska kanske medverka i en lĂ„t snart. Vi fĂ„r se vad kompositören tycker om mitt spel först, bara. 🙂 (Och yay för studenten... och sommar!)

sixties: Ja, varför inte? 😛 Har nog aldrig direkt hört punk med saxofon förut, men det lĂ€t intressant 😄 (Observera att jag Ă€r mer swingig i mitt sĂ€tt att spela, vet inte hur bra det funkar med punk XD)

Novembernatt: Och nu - 15000 killar, Olsberg och LaCamilla. 🙂

Fredrik Karlsson: Danke. 🙂

Umemagnus: Ja, jag hoppas det ocksÄ. ^^

Postat (redigerat)

lyssnade du inte pÄ x ray spex lÀnken i mitt förra inlÀgg, de hade saxofon.

HÀr Àr en annan lÄt med X ray spex.

Redigerat av sixties
LaCamilla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

JorĂ„, det gjorde jag - sade ju att det lĂ€t intressant 😆 (fast det sĂ„g förresten ut som ett syftningsfel i min mening dĂ€r, nu nĂ€r jag ser det igen... var inte tillrĂ€ckligt tydlig dĂ€r. Sorry. ^^')

Nya lĂ„ten lĂ€t ocksĂ„ skoj 😛 Hee, vad coolt. Har aldrig tĂ€nkt pĂ„ att saxofon faktiskt funkar i punk... tufft. :3

Redigerat av LaCamilla
Postat

VĂ€lkommen!

HÀr finns massor av information och kunskap. Jag har vÀl hÀngt hÀr ett par Är nu och lÀrt mig massor. SÄ surfa runt, sök, stÀll frÄgor, lyssna och ge kritik, lÀgg upp och bli kritiserad ... lÀtt att bli beroende bara ...

😄

Novembernatt: Och nu - 15000 killar, Olsberg och LaCamilla. 😛

Jag har ocksÄ undrat var Olsberg egentligen hör hemma ... han Àr ju rÀtt söt ...

😆

LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Danke, danke, assar. ^^ (Och dĂ€r var du ocksĂ„, ja - det var jag som skickade email till dig igĂ„r, men det har du vĂ€l redan listat ut... 😄)

Ja, det verkar vara en rejÀl kunskapsbas, det hÀr. Kan bli intressant att leka lite hÀr. :3

*tittar pĂ„ Olsbergs profil* ... jadu, vem vet. 😆

Postat (redigerat)

Hej Camilla!

Som du sÀkert redan mÀrkt sÄ kommer du att fÄ vÀldigt mycket hjÀlp hÀr dÄ det finns MYCKET kompetent folk hÀr.

Är ocksĂ„ lite torsk pĂ„ Nihongo, ska Ă„ka dit -09 ska bli kul!

Grattis till studenten btw, blir det "Ă„ka Ă„ka Ă„ka pĂ„ lastbilsflak" som Uggla sĂ€ger? 🙂

//Reine

Redigerat av AmAziA
LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Tack ThomasJ, AmAziA! 🙂

Vad tufft att du ska till Japan! đŸ˜Č Skulle vilja Ă„ka dit nĂ„gon dag dĂ„ jag kan tillrĂ€ckligt mycket japanska för att kunna röra mig hyfsat fritt ^^'

Och tack tack - men lastbilsflaket fÄr vi se hur det blir med; tror att ingen i min klass har varit tillrÀckligt ambitiös för att fixa en... XD

Postat

VĂ€lkommen!

Om jag nĂ„gonsin kommer för mig att göra en skiva/EP/lĂ„t i min stora idol Bruce Springsteens tecken sĂ„ kanske jag har hör av mig för att se om du vill agera saxofonist. En kvinnlig Clarence Clemons, det vore nĂ„got. 😆

LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Bruce Springsteeen for the win! 😆 Jag Ă€r pĂ„... herr Clemons behöver en konkurrent >:3

Postat

Whoha.. 2 Saker tjejer finns för lite av pĂ„ detta forum.. Och att du dessutom spelar sax.. Det Ă€r saxigt! 😆 VĂ€lkommen ska du vara!!!

Postat (redigerat)

Att spela saxomofÄn kan vara coolt,

Men du kommer inte att fÄ nÄgra brudar pÄ det instrumentet

😉

Redigerat av LaylaRiff
LaCamilla (oregistrerad)
Postat

hegobald: Det Ă€r allt skoj att vara minoritet ibland 😉

LaylaRiff: Ärligt talat Ă€r jag inte sĂ„ intresserad av att fĂ„ brudar... XD

LaCamilla (oregistrerad)
Postat

Heh, danke, pistolpete. 😉

Novembernatt: Det menar du inte? XD

FrÄgan Àr vÀl bara hur mÄnga ensamma mÀn som skulle palla konsekvenserna av ett könsbyte... kÀnns som om iaf 90% skulle behöva Àndra lÀggning ocksÄ, annars skulle de nog inte kunna uppskatta the change till fullo XD

Postat
Det blir vÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀÀldigt mycket fuzz nĂ€r en kvinna registrerar sig pĂ„ forumet! 🙂

Ensamma sjÀlar kanske borde fundera över sexbyte och sedan komma in hÀr i vÀrmen!

Sanning x3

â˜ș

/Den ensamma, trasiga sjÀlen med smör pÄ

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.