LaCamilla (oregistrerad) Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 (redigerat) God afton! Jag heter Camilla, är 18 (going on 19), och spelar saxofon sedan snart 10 år tillbaka. Är nog ett större musikfan än musiker, though. ^^ Lyssnar huvudsakligen på rock (men inte bara), och favoritbanden/artisterna är U2, The Mission, David Bowie, Nickelback, Guns N' Roses, Dire Straits, Gene Loves Jezebel, Lou Reed, Siouxsie and the Banshees, The Sisters of Mercy, ännu mer U2, Rufus Wainwright och annat schysst. Lite hårdrock/metal (av det mer melodiska slaget, t ex Edguy :3) är inte helt fel heller. ^.^ Går sista året på gymnasiet nu (bara en månad kvar, ho ho ho) och kommer förhoppningsvis plugga japanska i höst på Göteborgs universitet (är lite svag för manga, anime och annat japanskt). In my free time läser jag mycket (eller försöker iallafall; jäkla skola...), tecknar och ritar (återigen; försöker), och skriver - hoppas att jag en dag kan ge ut en fin samling med vampyrnoveller. :3 Fotograferar även en del. Rent musikaliskt spelar jag som sagt saxofon - tenor. Plinkar även på gitarr + piano, men de båda är jag inte särskilt bra på. Det jag spelar skiljer sig ganska starkt från det jag lyssnar på; jag älskar att spela gammal jazz/swing/broadwaymusik. Så skönt sväng i sådant, som passar mitt sätt att spela. ^^ Hyser för övrigt en stark rädsla för att stå på scen som jag försöker övervinna... kommer väl aldrig hända, men whatever. Övar mig iallafall. Ska hur som helst försöka bli bättre på att sätta ihop musik med datorn - äger en söt liten Macbook med tillhörande Garageband som passar min tekniska nivå alldeles utmärkt. 😉 Har lurat ihop en del småkassa saker däri som jag nog inte kommer låta folk lyssna på än på länge... Ska dock försöka spela in lite av mitt saxofonspel där förr eller senare. Kan nog vara nyttigt. Anyhow... see you around. Ha en trevlig kväll. ^^ // Camilla Redigerat 9 maj 2008 av Gäst
Limpan Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Hey! varmt välkommen, roligt roligt. Hoppas du ska trivas bra, se upp så du inte blir helt mega-addicted 😉 /L
Gilbert Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Välkommen. Du kommer troligtvis att finna detta forum värdefullt då det finns mycket hjälpsamma nördar här som gärna svarar på frågor. Glöm dock inte att använda sökfunktionen innan du postar en fråga som t ex; "vilket ljudkort ska jag köpa"... 😉 /Gilbert
LaCamilla (oregistrerad) Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Tack så mycket, kajan, Limpan, Gilbert. ^.^ Ska försöka undvika addiction och fråge-upprepande. 😉
Larsson Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 hejsan.. hoppas du lär dig spela in saxofonen, för jag har många gånger vart på jakt efter någon som kan lägga en sax.. och vem vet kanske man vågar fråga dig i framtiden!!🙂 ha det gott /Larsson
Memphis Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 (redigerat) Tjena Camilla! Varmt välkommen hit. Jag tycker det är väldigt roligt med fler tjejer eftersom det är ganska så mansdominerat här, iaf av de aktiva. 🙂 Skall bli kul att höra de alster som du förhoppningsvis får ihop framöver. Vill passa på och tipsa om de möjligheter för sammarbeten som finns här. Många duktiga musiker som gärna hjälper och medverkar. Jag tar btw också studenten nu, jösses va härligt.. 🙂 Ha det bra och lycka till med allt. Mvh Memphis Redigerat 8 maj 2008 av Memphis
sixties Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Välkommen, kul med nån som spelar ett lite mer udda instrument. Är lite svag för gammal punk med saxofon så du kanske får en förfrågan framöver om att spela på nån låt.
Novembernatt Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
Umemagnus Postat 8 maj 2008 Postat 8 maj 2008 Välkommen hit! Du kommer nog att trivas alldeles utmärkt. Mvh Umemagnus
LaCamilla (oregistrerad) Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 Tackar tackar allihopa. 🙂 Larsson: Skulle vara kul att medverka på något. Bara att säga till om det är något så ska vi väl försöka ordna något lämpligt (fast säg inte till än - vänta till i sommar då jag inte har så mycket för mig. 😆) Memphis: Ska försöka posta någon liten trudelutt. Komponerar inte egen musik direkt (föredrar att spela redan existerande saker), men någon improvisations-solo-pryl borde väl gå att fixa ihop ^^ Ja, samarbeten kan vara skoj... har aldrig gjort något sådant förut, men jag ska kanske medverka i en låt snart. Vi får se vad kompositören tycker om mitt spel först, bara. 🙂 (Och yay för studenten... och sommar!) sixties: Ja, varför inte? 😛 Har nog aldrig direkt hört punk med saxofon förut, men det lät intressant 😄 (Observera att jag är mer swingig i mitt sätt att spela, vet inte hur bra det funkar med punk XD) Novembernatt: Och nu - 15000 killar, Olsberg och LaCamilla. 🙂 Fredrik Karlsson: Danke. 🙂 Umemagnus: Ja, jag hoppas det också. ^^
sixties Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 (redigerat) lyssnade du inte på x ray spex länken i mitt förra inlägg, de hade saxofon. Här är en annan låt med X ray spex. Redigerat 9 maj 2008 av sixties
LaCamilla (oregistrerad) Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 (redigerat) Jorå, det gjorde jag - sade ju att det lät intressant 😆 (fast det såg förresten ut som ett syftningsfel i min mening där, nu när jag ser det igen... var inte tillräckligt tydlig där. Sorry. ^^') Nya låten lät också skoj 😛 Hee, vad coolt. Har aldrig tänkt på att saxofon faktiskt funkar i punk... tufft. :3 Redigerat 9 maj 2008 av LaCamilla
Assar Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 Välkommen! Här finns massor av information och kunskap. Jag har väl hängt här ett par år nu och lärt mig massor. Så surfa runt, sök, ställ frågor, lyssna och ge kritik, lägg upp och bli kritiserad ... lätt att bli beroende bara ... 😄 Novembernatt: Och nu - 15000 killar, Olsberg och LaCamilla. 😛 Jag har också undrat var Olsberg egentligen hör hemma ... han är ju rätt söt ... 😆
LaCamilla (oregistrerad) Postat 9 maj 2008 Postat 9 maj 2008 Danke, danke, assar. ^^ (Och där var du också, ja - det var jag som skickade email till dig igår, men det har du väl redan listat ut... 😄) Ja, det verkar vara en rejäl kunskapsbas, det här. Kan bli intressant att leka lite här. :3 *tittar på Olsbergs profil* ... jadu, vem vet. 😆
AmAziA Postat 10 maj 2008 Postat 10 maj 2008 (redigerat) Hej Camilla! Som du säkert redan märkt så kommer du att få väldigt mycket hjälp här då det finns MYCKET kompetent folk här. Är också lite torsk på Nihongo, ska åka dit -09 ska bli kul! Grattis till studenten btw, blir det "åka åka åka på lastbilsflak" som Uggla säger? 🙂 //Reine Redigerat 10 maj 2008 av AmAziA
LaCamilla (oregistrerad) Postat 10 maj 2008 Postat 10 maj 2008 Tack ThomasJ, AmAziA! 🙂 Vad tufft att du ska till Japan! 😲 Skulle vilja åka dit någon dag då jag kan tillräckligt mycket japanska för att kunna röra mig hyfsat fritt ^^' Och tack tack - men lastbilsflaket får vi se hur det blir med; tror att ingen i min klass har varit tillräckligt ambitiös för att fixa en... XD
allansson Postat 10 maj 2008 Postat 10 maj 2008 Välkommen! Om jag någonsin kommer för mig att göra en skiva/EP/låt i min stora idol Bruce Springsteens tecken så kanske jag har hör av mig för att se om du vill agera saxofonist. En kvinnlig Clarence Clemons, det vore något. 😆
LaCamilla (oregistrerad) Postat 10 maj 2008 Postat 10 maj 2008 Bruce Springsteeen for the win! 😆 Jag är på... herr Clemons behöver en konkurrent >:3
hegobald Postat 10 maj 2008 Postat 10 maj 2008 Whoha.. 2 Saker tjejer finns för lite av på detta forum.. Och att du dessutom spelar sax.. Det är saxigt! 😆 Välkommen ska du vara!!!
LaylaRiff Postat 11 maj 2008 Postat 11 maj 2008 (redigerat) Att spela saxomofån kan vara coolt, Men du kommer inte att få några brudar på det instrumentet 😉 Redigerat 11 maj 2008 av LaylaRiff
LaCamilla (oregistrerad) Postat 11 maj 2008 Postat 11 maj 2008 hegobald: Det är allt skoj att vara minoritet ibland 😉 LaylaRiff: Ärligt talat är jag inte så intresserad av att få brudar... XD
Novembernatt Postat 13 maj 2008 Postat 13 maj 2008 (redigerat) . Redigerat 31 augusti 2022 av Novembernatt
LaCamilla (oregistrerad) Postat 14 maj 2008 Postat 14 maj 2008 Heh, danke, pistolpete. 😉 Novembernatt: Det menar du inte? XD Frågan är väl bara hur många ensamma män som skulle palla konsekvenserna av ett könsbyte... känns som om iaf 90% skulle behöva ändra läggning också, annars skulle de nog inte kunna uppskatta the change till fullo XD
klasho Postat 17 maj 2008 Postat 17 maj 2008 Det blir vääääääääääääääldigt mycket fuzz när en kvinna registrerar sig på forumet! 🙂 Ensamma själar kanske borde fundera över sexbyte och sedan komma in här i värmen! Sanning x3 ☺️ /Den ensamma, trasiga själen med smör på
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.