Jump to content
Annons

Recommended Posts

Jedson (oregistrerad)
Postat

Hej.

Har provat Cubase och en del andra program men har nu fastnat för REAPER.

Vad missar jag om jag går över helt och hållet till REAPER?

Tycker förtillfället att REAPER är enklare att jobba med och det uppfyller alla mina krav.

/Jedson

Annons
Postat
Det är ju inte så mycket att diskutera då. Kör vidare med Reaper.

Instämmer

Jedson (oregistrerad)
Postat

Jag har inga planer att byta program nu, men är ganska "färsk" när det gäller alla program.

Vad jag funderar på är om det finns större skillnader mellan REAPER och liknande program?

/Jedson

Postat (redigerat)

Omöjligt att ge ett uttömmande svar på.

Jag tror att det är så här dock. När man är färsk och ny är man orolig för att inte välja "rätt" programvara. Det är förståeligt eftersom det är väldigt mycket nytt att lära sig. Man vill så att säga lära sig rätt från början.

Det viktigaste då man är ny tror jag är att man väljer ett program och håller sig till det ett tag. I ditt fall tycker jag att du ska hålla dig till Reaper.

När du väl börja behärska programmet och framförallt hur inspelning och mix fungerar är det inga större problem att byta program eller för den delen inte göra det om man så önskar.

Visst finns det skilnader på program men det är inte så viktigt för man kan åstadkomma professionella resultat med många program. Och utan att vara expert på just Reaper kan jag garantera att det är ett av dom program man kan åstadkomma proffesionella resultat på.

Så sluta bekymmra dig om program koncentrera dig på att göra musik tidsnog kommer du att fastna för vissa verktyg men det är inte så viktigt nu.

Kör på och lycka till!

Redigerat av DivineCo
DieHard (oregistrerad)
Postat
Omöjligt att ge ett uttömmande svar på.

Jag tror att det är så här dock. När man är färsk och ny är man orolig för att inte välja "rätt" programvara. Det är förståeligt eftersom det är väldigt mycket nytt att lära sig. Man vill så att säga lära sig rätt från början.

Det viktigaste då man är ny tror jag är att man väljer ett program och håller sig till det ett tag. I ditt fall tycker jag att du ska hålla dig till Reaper.

När du väl börja behärska programmet och framförallt hur inspelning och mix fungerar är det inga större problem att byta program eller för den delen inte göra det om man så önskar.

Visst finns det skilnader på program men det är inte så viktigt för man kan åstadkomma professionella resultat med många program. Och utan att vara expert på just Reaper kan jag garantera att det är ett av dom program man kan åstadkomma proffesionella resultat på.

Så sluta bekymmra dig om program koncentrera dig på att göra musik tidsnog kommer du att fastna för vissa verktyg men det är inte så viktigt nu.

Kör på och lycka till!

Instämmer och sen är det en myt när vissa säger att vissa sequenserprogram är bättre än andra, att man får bättre resultat etc. Allt beror på använder och aldrig sequensern. Har själv inte testat Reaper men vet att många gillar det så kör på bara 🙂

Postat
Instämmer och sen är det en myt när vissa säger att vissa sequenserprogram är bättre än andra

det är väl ingen myt om man bortser från ljudkvaliteten

hur ett gui i ett program är uppbyggt kan mycket väl avgöra om ett program är lätt eller svårt att hantera - å på så vis bättre eller sämre

likaså vilka funktioner som ingår eller inte

att dom flesta av dagens programvaror i stort använder samma standard i uppbyggnad är en annan sak

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.