Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihopa!

Jag funderar över att lägga upp ett nytt system inför framtida livespelningar, och funderar på att övergå till ett system där jag använder mig av mestadels mjukvarusynthar, eftersom jag tycker det är bekvämt att redigera ljud i datorn.

Mitt problem ligger i att jag inte vet hur jag smidigt kan byta ljud live. Jag tänker mig att jag skulle vilja ha ett system där jag kan göra någon slags lista med alla ljud jag ska använda, och att jag sedan bara behöver trampa på en pedal för att jag ska hoppa vidare till nästa ljud i listan, likt t.ex Jordan Rudess använder på sina hårdvarusynthar. Finns det något/några program som är lämpade för detta? I så fall hade jag varit oerhört tacksam ifall någon kunde berätta för mig vad de/det heter!

Tack så hemskt mycket på förhand!

Annons
Postat

Tack så hemskt mycket! Jag ska försöka kolla upp mer om dem, men det verkar som om framför allt Brianspawn Forte kan vara precis det jag är ute efter! 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.