Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej. Vill ha en sång-konding i prisrangen 0 till ca 2000. Röde s1 och AKG c5 kostar båda 1946.50 kr hos tysken Thomann. Eftersom dom är lika dyra undrar jag vilken som ni tror är det bästa valet.

Micken kommer inte att användas till skrikande hårdrocksband som välter mickstativ och hoppar på dem, så ljudkvalité är viktigare än att den är tålig

LÄNKAR :

http://www.thomann.de/se/rode_s1.htm

http://www.thomann.de/se/akg_c5.htm

Hoppas nån har testat och vill dela med sig /

adam

Annons
Postat

Frågan du troligtvis vill ha svar på är vilken mick som DU låter bäst genom, och det finns bara ett sätt att ta reda på det...

Postat

okej. med andra ord är det inte så stor skillnad mellan dem? En Neumann-mick t.ex. spöar ju oftast en peavey, oavsätt vem som sjunger i den

Faktum är att micken inte skall användas till mig, utan till en massa olika personer som kommer dit jag ratter ljud.

AKG-micken tycker jag ser snyggast ut... o kanske är det det som får avgöra - om inte någon då har testat mickarna i fråga och har en bestämd uppfattning om dem.

En grej till... baksidan av herr thomanns låga priser är att det är svårt att själv testa det man ska handla.... tur att forum.studio finns :😄

Postat

Det är säkert skillnad mellan dem men det jag menar är att mic A som passar person X perfekt inte passar person Y och mic B passar Y men inte X. Man måste prova då ingen kan förutse vad som passar DIN röst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.