Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon här som vet direkt hur jag ska lösa det?

Jag spelar in allt igenom min mic, när jag tex sjunger och spelar in i micken så "spränger" jag ljudintervallen, men sen när jag spelar upp det så ligger den mycket lägre, nästan som om jag hade stått en bit ifrån..så är inte riktigt nöjd med kvalitén i slutändan kan man säga 😆

Annons
Postat

Jag spelar in allt igenom min mic, när jag tex sjunger och spelar in i micken så "spränger" jag ljudintervallen, men sen när jag spelar upp det så ligger den mycket lägre, nästan som om jag hade stått en bit ifrån..så är inte riktigt nöjd med kvalitén i slutändan kan man säga 😆

Ser ljudet avskuret ut i datorn, alltså ser ljudkurvan ut som om det är "avsågade" toppar?

vad har du för preamp till micken? Antingen så klipper det i preampen eller så är bara så att det spricker i utljudet, för du menar väl att ljudet spricker?

Postat

Jag spelar in allt igenom min mic, när jag tex sjunger och spelar in i micken så "spränger" jag ljudintervallen, men sen när jag spelar upp det så ligger den mycket lägre, nästan som om jag hade stått en bit ifrån..så är inte riktigt nöjd med kvalitén i slutändan kan man säga 😉

Ser ljudet avskuret ut i datorn, alltså ser ljudkurvan ut som om det är "avsågade" toppar?

vad har du för preamp till micken? Antingen så klipper det i preampen eller så är bara så att det spricker i utljudet, för du menar väl att ljudet spricker?

Sorry, jag är en total noob när det kommer till detta, vad är preamp?

Jag menar att ljudet llåter bra när jag spelar in, sen när jag spelar upp det i Cubase så halveras styran på inspelningen även fast ljudkurvan är hög i sig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.