Jump to content
Annons

Trekvartsbyxa


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Var ska en trekvartsbyxa sluta? Precis under knävecket? Mitt på vaden? Precis ovanför ankeln?

😛

sommar//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

Du menar att du verkligen funderar på såna här saker? Helt seriöst alltså? 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Du menar att du verkligen funderar på såna här saker? Helt seriöst alltså? 😮

Om man säger såhär... det finns nog inget jag inte funderar över.

Om man har korta ben så slutar ju brallan närmare ankeln, har man längre ben så hamnar den närmare knävecket.

Så vad är egentligen rätt storlek? Var ska den hamna och hur löser man det om man har korta ben (som jag) och det är svårt att lägga upp byxorna pga. att de kan ha resår nedtill eller en slejf med knappar eller något annat.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Själv undrar jag lite var dom börjar

När de sitter bra i grenen, dvs. håller kulorna på plats, så börjar de där de befinner sig högst uppåt räknat. Ofta är väl det i nivå med naveln eller strax därunder.

😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
De ska inte sluta nånstan! Man ska inte bära dessa vidunder! 🙂

Varför?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Börja med att mäta ditt ben. Är det 100cm långt, så ska byxan räcka 3/4 av detta, alltså 75cm... 🙂

Annars kan du ju helt enkelt fråga i affären, om du nu har möjlighet att bry dig om detta.

Jag som är nästan 2m lång brukar helt enkelt få ta det som finns och som inte ser helt knasigt ut. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har mätt insidan av benet och kommit fram till att byxbenet ska vara 52.5 cm.

Men då kommer det att fallera på att den i midjan blir XXS förmodligen.

Men jag kanske skulle ha mätt utsidan?

I affär är meningslöst att fråga eftersom de tycker allt ser bra ut.

🙂

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
I affär är meningslöst att fråga eftersom de tycker allt ser bra ut.

🙂

Vad tycker du själv?

Saknar uppfattning.

Link to comment
Dela på andra sajter

I affär är meningslöst att fråga eftersom de tycker allt ser bra ut.

🙂

Vad tycker du själv?

Saknar uppfattning.

Hm.

Varför frågar du då över huvud taget? Vad än svaret blir så kommer du alltså inte att bry dig? Eller är det så, att du VILL skapa dig en uppfattning efter gängse norm/mode?

Det FINNS förstås ett ungefärligt modebaserat "ska" när det gäller hur långa/höga/vida byxor ska vara under en period, men om du inte bryr dig så är det ju inte viktigt.

***

Du kan få ett svar: Jag bär själv ett par tegelröda skitsnygga våriga brallor från The North Face just nu. Om jag ställer mig upp, så visar mitt mätdon 28-29 cm från golvet upp till byxan, och 26 cm från knäskålen ner till samma punkt på byxan. Jag mäter barfota.

tjing

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Haha

Så varför bryr du dig då?

Detta svaret förstår jag inte alls.

Hade jag haft en uppfattning så hade jag ju inte behövt skapa tråden.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
I affär är meningslöst att fråga eftersom de tycker allt ser bra ut.

😆

Vad tycker du själv?

Saknar uppfattning.

Hm.

Varför frågar du då över huvud taget? Vad än svaret blir så kommer du alltså inte att bry dig? Eller är det så, att du VILL skapa dig en uppfattning efter gängse norm/mode?

Det FINNS förstås ett ungefärligt modebaserat "ska" när det gäller hur långa/höga/vida byxor ska vara under en period, men om du inte bryr dig så är det ju inte viktigt.

***

Du kan få ett svar: Jag bär själv ett par tegelröda skitsnygga våriga brallor från The North Face just nu. Om jag ställer mig upp, så visar mitt mätdon 28-29 cm från golvet upp till byxan, och 26 cm från knäskålen ner till samma punkt på byxan. Jag mäter barfota.

tjing

Jag har aldrig sagt att jag inte bryr mig, jag skrev att jag saknar uppfattning, vilket är en helt annan sak. Självklart är det så att jag vill få en uppfattning.

The North Face har jag funderat över såpass att det faktiskt lutar åt dem. Tack så innerligt för den uttömmande mätningen!

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Trekvartsbyxa ? Och ränna runt som en annan svensson ? Nejtack, det är för mycket försenad NirvanaGrunge. 15 år sedan. Looserstil usch. Tacka vet jag sjömanskostym I VITT !

M-hm...

Modet går i cykler vet la du.

Nu är det det som gäller.

Sjömanskostym kan nog också komma tillbaka - för det hade jag när jag var 2 år.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

fast jag tycker shorts är otroooligt fula, om de slutar nånstans runt låren. och långbyxor är för varmt på sommaren... så jag kommer svenna runt ganska friskt med mina trekvartsbyxor i sommar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Strax nedanför knäna tycker jag är det bästa, men när de slutar nästan nere vid ankeln så är dom lite för långa. 😲

Helt klart ett av de bättre inläggen hittills! Det är sånt jag vill veta.

Pazo, det kan hända att trekvartsbyxa inte varit mode förut, men det lär vara mode nu, annars hade de inte sålts.

Detta med mode är mycket enkelt - finns det att köpa i affärerna är det mode. De tar ju inte in sånt som inte är mode.

Om vi nu bortser från affärer utan kunskap om trender och mode... Trekvartsbyxor frinns ju överallt, Stadium, Team Sportia,

Intersport, Lindex, H&M, Man&Qvinny, Brothers m.fl.

Sedan undrar jag hur det blir om man heter Lindqvist - kan man ha dem då, eller gäller det bara de som heter Svensson??

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha

FÖr att affärerna säljer det betyder inte det att de är mode. Det betyder att de säljer.

De är ju som foppatoffeln! FULT SOM DJÄVLA STRYK och är inte det minsta modemedvetet. Men de säöjer ju som fan... och affärerna säljer dem därför.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
hahaha

FÖr att affärerna säljer det betyder inte det att de är mode. Det betyder att de säljer.

De är ju som foppatoffeln! FULT SOM DJÄVLA STRYK och är inte det minsta modemedvetet. Men de säöjer ju som fan... och affärerna säljer dem därför.

Hahaha

Mode är det som "alla" har på sig.

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Var ska en trekvartsbyxa sluta? Precis under knävecket? Mitt på vaden? Precis ovanför ankeln?

😛

sommar//:musik

när ska musik sluta med helt meningslösa inlägg å trådar?

direkt, nu med detsamma eller för längesen?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hej!

Var ska en trekvartsbyxa sluta? Precis under knävecket? Mitt på vaden? Precis ovanför ankeln?

😳

sommar//:musik

när ska musik sluta med helt meningslösa inlägg å trådar?

direkt, nu med detsamma eller för längesen?

I min bekantskapskrets är detta en fråga på topp 3-listan just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...