Jump to content
Annons

Yrkesutövare jag beundrar


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

En tråd om yrken du beundrar.

Jag beundrar folk som står upp hela dagarna, t.ex. säljare i butik och folk på mässor.

Hur f*n orkar de?

Jag provade på en vanlig dag och kunde inte göra ett skit dagen efter. Var helt slut både mentalt och kroppsligen. Tröttsamt var det för det första att stå upp hela tiden - hur är de skapta? För det andra kände jag mig helt tom i huvudet efter dagens slut, när jag sett alla människor svischa förbi. Finns det något knep för att undvika den känslan? Fixera blicken på något speciellt kanske - som man gör i konståkning.

😉

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
En tråd om yrken du beundrar.

Yrken (yrkesutövarmna) som man beundrar för att man själv aldrig skulle befatta sig med skiten, eller yrken som man beundrar och som man var för dum i huvudet för att "bli" när man blev stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
En tråd om yrken du beundrar.

Yrken (yrkesutövarmna) som man beundrar för att man själv aldrig skulle befatta sig med skiten, eller yrken som man beundrar och som man var för dum i huvudet för att "bli" när man blev stor?

Ingetdera egentligen. Men du fick mig att ändra rubrik på tråden till det mer korrekta "Yrkesutövare jag beundrar".

Det är ovidkommande om man kan tänka sig att själv jobba med yrket ifråga, men man beundrar de som gör det.

Mitt exempel var försäljare som står upp och Soundborns chaufförer av buss och spårvagn.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, OK!

Detta blir mitt svar säkert en banal-chock för många: POLISEN/POLISER!

Ända sedan barnsben har jag varit helt fascinerad av polisen, dess genuina kamrat- och teamanda, samspel under insats och dess uppoffringar för samhället!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Ah, OK!

Detta blir mitt svar säkert en banal-chock för många: POLISEN/POLISER!

Ända sedan barnsben har jag varit helt fascinerad av polisen, dess genuina kamrat- och teamanda, samspel under insats och dess uppoffringar för samhället!

Tycker det är ett självklart val!!!

Det är synd att de ska användas till att jaga misstänkta Klamydiafall nu.

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag pluggade med en kille som i hela sitt liv har velat bli busschaufför. Han var en riktig nörd som åkte buss för skojs skull, samlade tidtabeller och gärna hängde med killarna vid bussgods, ja ni fattar... Hur skön kille som helst, som dessutom drömmer om något så "simpelt" som att få arbeta med kollektiv länstrafik.

När han var 17 år fick han reda på att han led av epilepsi. Känns väldigt orättvist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...