Jump to content
Annons

Nytt studiobygge, brumm och Fostex D160

Jedson (oregistrerad)

Recommended Posts

Jedson (oregistrerad)

Hej.

Håller på att få ordning på min studio som är byggd i en gammal lada, studion har hall, kontroll och inspelningsrum. några problem har dykt upp :

1. störande brumm från strömförsörjningen till alla apparater, hur får jag bort brummet enklast?, har provat att flytta kontakterna och det blir bättre men inte helt OK.

2. Jag använder mest PC vid inspelning men har även en Fostex D160 som jag vill kunna få över filerna till PC:n med. hur gör jag?

Misstänker att jag måste exportera filerna till en separat hårddisk innan jag kan få över filerna till PC?, någon som erfarenhet av dessa maskiner?.

STUDIO2.jpg

STUDIO1.jpg

STUDIO4.jpg

STUDIO8.jpg

Mvh

TJ

Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Trevlig studio de där 😲

Jo, angående brummet, ett tips är att kolla så att alla eluttag är jordade, detta är mycket viktigt.

Nåt annat råd kan jag inte ge 😐

Lycka till!

Dela på andra sajter

Jedson (oregistrerad)

Tack för svaren, lutar nog åt att det är jordningen som spökar, skall kolla det ordentligt.

Dela på andra sajter

Jedson (oregistrerad)
Fått någon ordning på brumm-problemet? 😛

Har dragit om lite kablar och ändrat placering, och det funkat betydligt bättre nu, det har med jordningen att göra.

/Jedson

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.