Jump to content
Annons

Panorera delay-effekt

seniilbarn

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
hejsan jag fick just en idé om man lyssnar på t.ex. Ne Yo - So sick så hör man i början att introt är panorerat till vänster men ekot ligger i högra kanalen hur gör jag?

Det beror på vilket program man har, men i de flesta program brukar man kunna göra en sendkanal som man lägger reverbet/delayet på. Sen väljer man att sända signalen från det man vill ha reverb på till den kanalen. Hur man gör det, är lite olika från program till program. Efter det är det bara att panorera grundkanalen åt ett håll och reverbkanalen åt ett annat.

Redigerat av FlyRider
Dela på andra sajter

Vad sägs om att prova sig fram? Jag säger det inte för att vara arrogant, det är bara det att jag inte kan förstå hur man kan tycka att det bästa sättet att få reda på såna grejer är att fråga på ett forum. Att vara kreativ innebär ju att man experimenterar och testar nya grejer! Att vara nyfiken och mecka med grejer för att se vad som händer!

🙂

Dela på andra sajter

stereodelay är grejjen! en torr kanal i mitten, och det blöta på sidorna! sen kan man ju alltid automatisera panoreringsregeln

Dela på andra sajter

hejsan jag fick just en idé om man lyssnar på t.ex. Ne Yo - So sick så hör man i början att introt är panorerat till vänster men ekot ligger i högra kanalen hur gör jag?

Det beror på vilket program man har, men i de flesta program brukar man kunna göra en sendkanal som man lägger reverbet/delayet på. Sen väljer man att sända signalen från det man vill ha reverb på till den kanalen. Hur man gör det, är lite olika från program till program. Efter det är det bara att panorera grundkanalen åt ett håll och reverbkanalen åt ett annat.

Tack för svar jag använder Audition, Cubase LE och Sonar men jag gillar utséendet och det är lättast i Audition. skulle det fungera skicka reverbet från vänstra kanalen till en kanal som är panorerad åt höger?

Dela på andra sajter

stereodelay är grejjen! en torr kanal i mitten, och det blöta på sidorna! sen kan man ju alltid automatisera panoreringsregeln

Förstår inte riktigt. blir det musik i vänstra och reverb i högra om jag panorerar den kanalen?

Dela på andra sajter

Tack för svar jag använder Audition, Cubase LE och Sonar men jag gillar utséendet och det är lättast i Audition. skulle det fungera skicka reverbet från vänstra kanalen till en kanal som är panorerad åt höger?

Nja, grejen är att du skickar den TORRA signalen som är panorerad till vänster till reverbkanalen som är panorerad åt höger.

Dela på andra sajter

Förtydligade topic.

Använder du en sequencer av modernare snitt har garanterat alla den möjligheten du eftersöker.

Torr sångkanal fullt panorerad åt sidan och skicka signal till en motsatt panorerad effekt

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.