Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Han säger ju det vid 0:42

Lite svårt att höra men jag uppfattar det som :

Artist: Mechanic

Låt: "Matter"

Han snackar ju även om den label som han ska göra remixen för innan.

Tjo

/X

Postat

Haha wow..

"Basically, that's it for about 8minutes" - "It's really simple"

....

Hur lyssnar man igenom ett sådan stycke innan man renderar?

Jag har själv stora problem att lyssna på samma slinga i 15-20sekunder men den här går om och om igen 8 hela jävla minutrar?!

Kanske lite svår fråga, men vad är det som gör denna låt bra?

Har hört flera kreativa och varierande trance/house/techno-låtar men har väl aldrig hört något så jävla enforigt och tråkigt som detta.

Postat
Haha wow..

....

Jag har själv stora problem att lyssna på samma slinga i 15-20sekunder men den här går om och om igen 8 hela jävla minutrar?!

Har hört flera kreativa och varierande trance/house/techno-låtar men har väl aldrig hört något så jävla enforigt och tråkigt som detta.

Jag tror man måste vara på partyhumör, gilla musikstilen och höra den på ett fett dansgolv för att fatta grejen 🙂

Postat (redigerat)
Haha wow..

....

Hah, japp det är en svår fråga. Det är liksom helheten. Precis som han säger:

"That's the beauty of it, it's simple"

Jag är väll lite av en house-geek 🙂

---

http://www.slaverecordings.com

Hah, vilken tur man hade, om man går in på hans label så har dom den som bakgrundslåt. Hade förmodligen inte hittat den annars, stavning:

Mécanique - Meta

Redigerat av Rambutan
Postat (redigerat)

Tack som fan för länktipset förresten! In the studio med Steve Angello, Freemasons och Ian Carey (som låg som related videos) är ju guld!

Redigerat av jarlo
Postat

Vilka är dina favroit trance/house/techno-låtar, Rocke?

Postat
Haha wow..

....

Jag tror man frå jobba i "real-time", och bara jobba frammåt. Köra igång och lyssna/digga i x antal takter till man känner att, NU ska xx hända, fixa det, och sen fortsätta därifrån o köra tills man tycker nästa grej ska hända, bara frammåt, frammåt .......

I en intervju med Håkan Lidbo för längesen, fick jag uppfattningen att han går till studion kl:9, jobbade, bara frammåt, mastrade, skickade till pressning o gick hem kl:5.....

Tjo

/X

Postat
Vilka är dina favroit trance/house/techno-låtar, Rocke?

Är knappast insatt i dessa genrer men har snappat upp vissa trevliga låtar (mer stycken då innehållet, runt 50% i dessa dessa låtar enbart är till för utfyllnad).

Men en låt som är kreativ, detaljrik och varierande hela låten igenom är

Above & Beyond - Air For life

(Tror den är rätt mainstream men är inte säker, som sagt, är inte insatt i dessa genrer.)

Finns att lyssna på här i alla fall

http://www.myspace.com/aboveandbeyond

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.