emil90 Postat 4 maj 2008 Postat 4 maj 2008 Tjena! Skulle vilja ha lite hjälp nu när jag börjat med en jump/hardstyle låt. När jag nu sitter och är klar med min kick och bas så märker jag att leaden knappt hörs och vrider jag upp den så låter den ändå väldigt lam. Leter efter det där trycket som tex Jekyll and hyde har i sina låtar. någon som vet vilken lead eller vilka kombinationer de använder sig utav eller har några andra tips så skulle jag bli väldigt glad 😉 MVH Emil
linuskarlsson Postat 4 maj 2008 Postat 4 maj 2008 (redigerat) Tjena!Skulle vilja ha lite hjälp nu när jag börjat med en jump/hardstyle låt. När jag nu sitter och är klar med min kick och bas så märker jag att leaden knappt hörs och vrider jag upp den så låter den ändå väldigt lam. Leter efter det där trycket som tex Jekyll and hyde har i sina låtar. någon som vet vilken lead eller vilka kombinationer de använder sig utav eller har några andra tips så skulle jag bli väldigt glad 🙂 MVH Emil Det är nog bara dom som vet. Men testa blanda några ljud. Tror det kan funka bra med någon supersaw i blandningen. Men det bästa vore om du skapade något eget 😆 Jag tror det ligger en hel del effekter och EQ bakom deras lead. Redigerat 4 maj 2008 av Munkie
emil90 Postat 5 maj 2008 Trådstartare Postat 5 maj 2008 Tack för svart. Självklart så vill jag göra det så att det låter eget men måste ju börja någonstans... Vad är skillnaden på en vanlig saw och en supersaw?
linuskarlsson Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Tack för svart. Självklart så vill jag göra det så att det låter eget men måste ju börja någonstans... Vad är skillnaden på en vanlig saw och en supersaw? Den enda skillnaden jag vet är att den är mer kraftfull, men det räcker med en vanlig såg.
Barden Postat 5 maj 2008 Postat 5 maj 2008 Bästa sättet att lära sig är väl att kopiera i början. Forma eget kommer med tiden.
Piecemaker Postat 25 maj 2008 Postat 25 maj 2008 1. Testa med att lägga mer än en synth i lager för att få fram det där lite mer kraftfulla. 2. Ställ in nivåer rätt och EQ´a så att inte syntharna och kicken krockar frekvensmässigt för mycket. 3. Inse att inte alla kickar och synthleads passar ihop. Ju mer distad/kraftig kick desto mer skarpa ljud passar till det oftast av många anledningar. det är iaf hur jag gör
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.