Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har börjat pilla lite i Cubase SX 3.. jag har pillat lite me vst intstruments, men jag vill använda lite vst plugins med.. men jag kan inte hitta dom i programmet :S har kollat hjälpen, o där står de bara klicka på vst-plugin knappen, men jag hittar inte den.. nån som kan hjälpa mig?

Annons
Postat
Hej!

Har börjat pilla lite i Cubase SX 3.. jag har pillat lite me vst intstruments, men jag vill använda lite vst plugins med.. men jag kan inte hitta dom i programmet :S har kollat hjälpen, o där står de bara klicka på vst-plugin knappen, men jag hittar inte den.. nån som kan hjälpa mig?

Tryck på insertfacken på kanalerna så får du upp en lista.

Postat
Hej!

Aah men då får jag väl bara upp en lista me några stycken? Jag vill ju få upp alla som ligger i mappa VSTplugins o i undermapparna. Sen så kan man ju bara ändra några få värden o så.. när ja va i studio o spelade in vår skiva så fick ju studioteknikern upp "pop-upfönster" eller vad man ska säga med flera "rattar" att vrida på o grejer när han t ex. använde chorus, delay, reverb, tremolo, kompressor osv...

Postat
Hej!

Aah men då får jag väl bara upp en lista me några stycken? Jag vill ju få upp alla som ligger i mappa VSTplugins o i undermapparna. Sen så kan man ju bara ändra några få värden o så.. när ja va i studio o spelade in vår skiva så fick ju studioteknikern upp "pop-upfönster" eller vad man ska säga med flera "rattar" att vrida på o grejer när han t ex. använde chorus, delay, reverb, tremolo, kompressor osv...

Nej man får upp alla.

Postat
Hej!

Nej man får upp alla.

Är du i den menyn längst till vänster då? "Track Parameters, Inserts, Sends, Chanel, Notepad, User Panel"? Fö där får man ju inte upp alla.. jag får iaf inte upp dom nya som jag lagt till.. och man får ju inte upp nåt sånt pop-upfönster till effekterna utan man kan para ändra några få parametrar ju....

Postat
Vill inte vara sån. Men, om du inte ens vet hur man öppnar insert effects känns det som att du behöver lusläsa manualen, gå en kurs eller liknande.

Kankse finns någon komma igång med Cubase guide på nätet kanske.

aha

DieHard (oregistrerad)
Postat
Vill inte vara sån. Men, om du inte ens vet hur man öppnar insert effects känns det som att du behöver lusläsa manualen, gå en kurs eller liknande.

Kankse finns någon komma igång med Cubase guide på nätet kanske.

aha

Ja tänk om alla som postar här läste manualen först, tänk så mycket tid och möda de hade sparat sig 😕

• 3 veckor senare...
Postat

Allvarligt. vad otrevlig stämning det är här. jag vet vad det är för problem du har. För det första. Vad är det för plugin du vill använda? är det ett helt nytt instrument eller en effekt?

Om det är ett instrument så går du in på Devices - VST instruments och väljer något i listan.

Om det är en effekt, så gör du precis som dom har sagt här. Fast jag tror det är annorlunda om du vill lägga effekt på ett midispår. då ska du sälja den "gröna" midikanalen. Vet inte vad det kallas. men den är grön i mitt cubase iallafall (Cubase 4) Sen inserts, där kommer det upp en massa effekter, inkl dom du lagt in i din mapp. C:/Program/Steinberg/Cubase/VST Plugins

Ursäkta om jag skrevl ite luddigt, men jag vet inte om du läst problemet. fråga mer om du vill veta mer detaljerat.

P.S Förresten. för dom som förstår vad jag menar. varför har man bara några effekter om man markerar sitt midispår och kollar under "inserts"? Men när man markerar det "gröna" midispåret och kollar under inserts, så finns det helt plötsligt massa fler. Samma som om man markerar ett audiospår och kollar under inserts.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.