schmee Postat 4 maj 2008 Postat 4 maj 2008 Halloj! Jag är på jakt efter lite utrustning för att ta mig vidare i Dj djungeln. Är en så länge en sovrums dj som spelat hemma med en laptop och en behringer bcd3000. Visst det var roligt och man kan enkelt lära sig taktmixa osv. Problemet är att jag känner tyvärr att jag inte kan lita på att den befintliga utrustningen ska orka med ett helt sett. och klubbar är än så länge fortfarande ganska skeptiska till att släpa med sig en massa egen utrustning som måste kopplas in o testas. Därför letar jag nu efter hårdvara. Jag har bestämt mig för att köra CD. kanske blir att jag uttökar riggen med ett par 1210'or längre fram och kanske traktor scratch eller serato scratch, men det får bli en senare fråga när stålarna börjat rulla in 🙂 Så som sagt. är ute efter CD-spelare helst i tabletop modell och helst i en rellativt låg prisklass då jag enbart ska ha dom till att leka med där hemma. Efter vad jag förstått så är väl Pioneer standard numera så jag har funderat lite på antingen Pioneer CDJ-200 eller CDJ-400. Dessa verkar ju bra och pioneer förknippas ju ofta med kvalitét och iom att dom är industri standard så borde väl inte steget från exempelvis en CDJ-400 till en CDJ-800 eller CDJ-1000 vara allt för stort ? principen borde väl vara nästan samma ? Men jag har även kikat lite på en Denon S1000 som är attraktivare rent prismässigt. Har inte lyckats hitta några vettiga recensioner eller likande, men finns det någon här som har erfarenhet av dom ? Är lite allergisk mot DualCD spelare eller ihopbyggda saker. Tycker att de oftast känns rätt så "ihoptryckta" men man kanske skulle satsa på en Gemini CDM 3600 eller en American Audio - CK-1000 ? Seamless loop är ett måste förresten. Så kom med en massa förslag och idéer vetja. Tack på förhand. /S
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.