Jump to content
Annons

Är Korg Legacy Collection ett bra val?


rekkit (oregistrerad)

Recommended Posts

rekkit (oregistrerad)

Har nyligen köpt en RS-50 som första synth.

Vill ha ngt man kan jobba fram mkt egna ljud och kan experimentera med, och vill ha en synth som är bra på att leverera ljud som passar in i psykedelisk och progressiv rock, som i t.ex. Pink Floyd. Är Legacy Collection ett bra val isf? För de analoga synthljud man söker då bör väl MS-20:n kunna få fram bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

MS-20 VSTn låter helt okej, dock är den inte lika levande som orginalet. Polysix-pluginen låter verkligen inte som min gamla Polysix. Har inte spelat på en riktig Wavestation, så jag kan inte uttala mig om den (dock är den ju digital från början, så jag antar att ljudet inte skiljer speciellt mycket där).

Link to comment
Dela på andra sajter

rekkit (oregistrerad)

så ni tycker att 5000 kr är dyrt?

och även om de inte låter exakt som originalen så behöver de väl inte vara sämre för det?

vad är det olika syntharna kapabla att göra då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dbd om att Polysixen inte låter särskilt lik originalet...

Debul: Gaaah, 4000:- för en MS20, det var ett tag sedan nu va? De jag har sett på sistone har legat på ungefär det dubbla....

Men jag håller med om "grundtanken", skulle hellre köpa en riktig analog synth, för att köra i ett psy/progband. En riktig Polysix t.ex. borde väl funka rätt så bra...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...