Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjapp!

Så har man då startat att bygga en liten hobbygrej hemma. Köpte idag en Tone Port UX1 samt ett midiklaviatur (EASTONE KONTROLL 49)

Installerade Pone Porten och väl inne i Line 6 Monkey så skulle man välja den produkt som har kopplat in och det enda alternativ som fanns var PODxt så jag valde den och tänkte att jag kunde ändra det sen. Dock hittar Line 6 Monkey inte min Tone Port och jag hittar ingenstans där jag kan ändra. Jag hämtade hem drivrutiner från Line 6 hemsida och det gick utan problem.

Jag har installerat Ableton Live Lite som följde med, installationen gick bra men det godtog inte det serienumret som stod på skivan (!!??) Märkligt som attan. Men då jag har Logic installerat så tänkte jag inte så mycket mer på det men jag får inte fram nåt ljud i Logic - Programmet reagerar när jag trycker på tangenterna på mitt midiklaviatur. Under Library i Logic ser jag TonePort UX1 och där finns Channel 1 - Channel 16... Det var MÅNGA år sen som jag satt och trixade med seq prog (Atari 1040 ste med Cubase på den tiden) och det står banne mig helt still här nu 🙂 Jag har säkert missat nåt enkelt... Sen det här med att Live Lite inte godtog ett serienummer som jag fick med skivan som kom med när jag köpte Tone Porten, det är ju mer en märkligt... Aja, finns det nån som kan komma med lite råd/upplysningar eller annat så skulle jag bli evigt tacksam ☺️

Redigerat av preat
Annons
Postat

Har du testat att köra in toneporten till ett annat usb uttag? Hade också problem med det när jag hade en toneport och det hjälpte att byta 🙂

Postat (redigerat)

Japp - Har testat det.. (måste man stänga av macen innan man skiftar usb port?)

Jag funderar på att avinstallera Line 6 Monkey.. Vet inte hur jag ska få bort PODxt annars..

Redigerat av preat
Postat

har du gearbox igång?

hade även samma problem med att monkey inte hittade min ux2 först, men det gick ändå att spela in och allt.

Postat (redigerat)

Ajamen, gearbox är i gång.. Dock kan jag inte koppla upp mig till servern på Line 6 verkar det eftersom det ber mig kolla internetuppkoppling och usb koppling 😛 Men i Line 6 Monkey så är jag online

Redigerat av preat
DieHard (oregistrerad)
Postat
Tjapp!

Så har man då startat att bygga en liten hobbygrej hemma. Köpte idag en Tone Port UX1 samt ett midiklaviatur (EASTONE KONTROLL 49)

Installerade Pone Porten och väl inne i Line 6 Monkey så skulle man välja den produkt som har kopplat in och det enda alternativ som fanns var PODxt så jag valde den och tänkte att jag kunde ändra det sen. Dock hittar Line 6 Monkey inte min Tone Port och jag hittar ingenstans där jag kan ändra. Jag hämtade hem drivrutiner från Line 6 hemsida och det gick utan problem.

Jag har installerat Ableton Live Lite som följde med, installationen gick bra men det godtog inte det serienumret som stod på skivan (!!??) Märkligt som attan. Men då jag har Logic installerat så tänkte jag inte så mycket mer på det men jag får inte fram nåt ljud i Logic - Programmet reagerar när jag trycker på tangenterna på mitt midiklaviatur. Under Library i Logic ser jag TonePort UX1 och där finns Channel 1 - Channel 16... Det var MÅNGA år sen som jag satt och trixade med seq prog (Atari 1040 ste med Cubase på den tiden) och det står banne mig helt still här nu 😛 Jag har säkert missat nåt enkelt... Sen det här med att Live Lite inte godtog ett serienummer som jag fick med skivan som kom med när jag köpte Tone Porten, det är ju mer en märkligt... Aja, finns det nån som kan komma med lite råd/upplysningar eller annat så skulle jag bli evigt tacksam 🙂

När du installerar så ska du kunna välja mellan PODxt, toneport etc. Tycker allt låter lite märkligt. Försök installera om och LÄS manualen. Den är inte stor och allt du behöver veta för att få den att fungera till ditt sequenserprogram. Och du måste använda toneportens asiodrivrutiner för att det ska fungera. Garanterar att du inte har kollat det ens?? Kolla även på line6 hemsida för senaste uppdateringen för Gearbox. Den förra uppdateringen gjorde att inga effekter gick att använda som som posteffekt för mig.

Postat
När du installerar så ska du kunna välja mellan PODxt, toneport etc.

Det fanns ENBART PODxt

Tycker allt låter lite märkligt. Försök installera om och LÄS manualen. Den är inte stor och allt du behöver veta för att få den att fungera till ditt sequenserprogram.

Jag har precis installerat om och laddar nu ner senaste updateringen till Gearbox (3.60)

Och du måste använda toneportens asiodrivrutiner för att det ska fungera. Garanterar att du inte har kollat det ens??

Nope, det har jag inte gjort - Jag tog hem de senaste drivrutinerna men jag valde inget med asio

Kolla även på line6 hemsida för senaste uppdateringen för Gearbox. Den förra uppdateringen gjorde att inga effekter gick att använda som som posteffekt för mig.

as we speak...

Postat

Jag tackar DieHard för den spark i rö_a jag helt klart behövde! 😛

Tack alla andra för ert engagemang..

Nu ser allt helt klart bättre ut, efter uppdatering till 3.60 så låg TonePort UX1 så prydligt på plats i Line 6 Monkey..

DieHard (oregistrerad)
Postat
Jag tackar DieHard för den spark i rö_a jag helt klart behövde! 😛

Tack alla andra för ert engagemang..

Nu ser allt helt klart bättre ut, efter uppdatering till 3.60 så låg TonePort UX1 så prydligt på plats i Line 6 Monkey..

Brukar vara det vanliga misstaget folk gör när de inte får ljud ur Gearboxen men nu är det bara kräma på 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.