Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kanske ngt dumma frĂ„gor men som jag ser det... "det finns inga dumma frĂ„gor, bara dumma...." 😄

Hur bÀr jag mig Ät för att instalera nya pluggar? om jag t.ex fÄr dem pÄ en skiva? var skall jag placera dem?

Vilken sorts pluggar Àr kompatibla att jobba i realtid med protools?

EDIT: Tydliggjorde rubrik frĂ„n "Ännu en Plug-in frĂ„ga" /olsberg

Redigerat av Olsberg
Annons
Postat

Tydligen ingen som vill eller kan svara 😄

Men ngn kanske kan förklara hur man fÄr den dÀr mörkgrÄa rutan runt text sÄ att man kan hÀnvisa sitt svar till en viss del?

Postat

1: Du fÄr kanske vÀnta lite. Det kommer nog ett svar pÄ din första frÄga sÄ smÄningom. inte helt ofta man fÄr svar inom en timme.

2: Tryck pÄ citeraknappen i övre högra hörnet pÄ det inlÀgg du vill citera frÄn. ELLER tryck pÄ quote knappen mitt i knappraden ovanför dÀr du skriver ditt inlÀgg. Glöm inte att trycka pÄ den en gÄng till nÀr du klistrat in den text du vill citera sÄ att mÀrket stÀngs.

Postat
Tryck pÄ citeraknappen i övre högra hörnet pÄ det inlÀgg du vill citera frÄn. ELLER tryck pÄ quote knappen mitt i knappraden ovanför dÀr du skriver ditt inlÀgg. Glöm inte att trycka pÄ den en gÄng till nÀr du klistrat in den text du vill citera sÄ att mÀrket stÀngs.

Tackar

peaceh (oregistrerad)
Postat

hmm alltsÄ Real Time Audio Suite kallas de pluggar som du kan köra i real tid. AlltsÄ RTAS. Vill du köra VST pluggar kan du köpa VST to RTAS som tillverkas av FXpansion (www.fxpansion.com)

Jag Àr lite risig pÄ vart pluggarna ligger pÄ en PC, men de torde ligga under en folder som heter digidesign och sedan under plugins. Sök bara pÄ plugins, sÄ kommer den ju hitta foldern som ligger under foldern digidesign!

Postat
Kanske ngt dumma frĂ„gor men som jag ser det... "det finns inga dumma frĂ„gor, bara dumma...." 🙂

Hur bÀr jag mig Ät för att instalera nya pluggar? om jag t.ex fÄr dem pÄ en skiva? var skall jag placera dem?

Vilken sorts pluggar Àr kompatibla att jobba i realtid med protools?

Pluggarna som man jobbar med i realtid i ProTools kallas mycket riktigt RTAS, och brukar i normala fall pÄ en PC Äterfinnas i:

C:\Program\Digidesign\Pro Tools\Plug-Ins\

eller:

C:\Program\Delade Filer\Digidesign\DAW\Digidesign\Plug-Ins\

Med reservation för fel eftersom jag inte sitter vid en dator med PT installerat utan försöker ta det ur minnet som inte Àr alltför bra...

(Dessa sökvÀgar varierar naturligtvis beroende pÄ vart du installerat Pro Tools...)

Postat
Pluggarna som man jobbar med i realtid i ProTools kallas mycket riktigt RTAS, och brukar i normala fall pÄ en PC Äterfinnas i:

C:\Program\Digidesign\Pro Tools\Plug-Ins\

eller:

C:\Program\Delade Filer\Digidesign\DAW\Digidesign\Plug-Ins\

Det stÀmde ganska bra det. Mina pluggar ligger precis som du sÀger, fast ena mappen heter DAE och inte DAW. DÀrunder ligger sen plugins. Det Àr alltsÄ inte 2 digidesign mappar. Men jag Àr mÀkta imponerad av hur du kunde det direkt ifrÄn minnet!

Postat
Det stÀmde ganska bra det. Mina pluggar ligger precis som du sÀger, fast ena mappen heter DAE och inte DAW. DÀrunder ligger sen plugins. Det Àr alltsÄ inte 2 digidesign mappar. Men jag Àr mÀkta imponerad av hur du kunde det direkt ifrÄn minnet!

Hrmm.. Det ska naturligtvis vara DAE, inte DAW... vet inte om jag tĂ€nkte eller stavade fel 😉 ...

Och vart jag fick den andra digidesignmappen ifrĂ„n har jag ingen aning om 😛

ber om ursÀkt om det orsakat nÄgra problem...

• 5 mĂ„nader senare...
StartingPoint (oregistrerad)
Postat

FÄr man föra in en stickfrÄga hÀr?

Jag har nÀmligen det omvÀnda problemet, har installerat lite demo-pluggar och annat trams som jag inte avser att köra vidare pÄ och som trasslar till starten av PT med en massa frÄgor om köp etc.

Jag har tittat runt lite bland PT-mapparna pÄ disken men kan inte lokalisera puggarna.

Vilket filformat har de? BestÄr en plugg av en ensam .dll-fil?

Var ligger nyklarna till de upplÄsta pluggar jag ska behÄlla?

Kan jag lyfta ut en .dll fil och testa för att lÀgga tillbaka den om det var fel fil utan att den tappar relationen med licensnycklarna för pluggen?

Postat

hmm... samma frÄga för os x dÄ...

hittar en pluggmapp under bibliotek/application support/digidesign/plug-ins

men om jag bara lÀgger till pluggarna dÀr hÀnder ju ingenting... vad för fel?

• 5 mĂ„nader senare...
Postat

Jag slÀnger in en frÄga hÀr om det e okej, jag har precis börjat men protools mpowered 6.8 och undrar hur det hÀr med iloke smart key funkar?

jag ville testa en try out pÄ soundreplacer men dÄ vill den ha nÄgon kod som har med den att göra??

Och nÀr jag tittat pÄ pluggen för att köpa den sÄ stÄr det att man skall köpa en nyckel separat?

RĂ€cker det inte med den nyckeln som jag fick till protools skall jag behöva ha flera nycklar i mina usb portar? 😆

Postat
FÄr man föra in en stickfrÄga hÀr?

Jag har nÀmligen det omvÀnda problemet, har installerat lite demo-pluggar och annat trams som jag inte avser att köra vidare pÄ och som trasslar till starten av PT med en massa frÄgor om köp etc.

Jag har tittat runt lite bland PT-mapparna pÄ disken men kan inte lokalisera puggarna.

Vilket filformat har de? BestÄr en plugg av en ensam .dll-fil?

Var ligger nyklarna till de upplÄsta pluggar jag ska behÄlla?

Kan jag lyfta ut en .dll fil och testa för att lÀgga tillbaka den om det var fel fil utan att den tappar relationen med licensnycklarna för pluggen?

Avinstallera de pluggar du inte ska ha kvar. Har som princip att inte manuellt ta bort filer för du kommer alltid att lÀmna en massa som bara ligger kvar och stör och slöar ner ditt system.

BetrÀffande licenser och dylikt sÄ lÀggs allt sÄnt i registret i datorn, sÄ ja, du kan plocka bort en dll fil och lÀgga tillbaka utan problem. Glöm inte att stÀda i registret emellanÄt ocksÄ, med ett bra program.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.