Guldapa Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Jag skulle behöva tips på enkla program eller pluggar till datorn där man kan göra enkla trummor till mina poplåtar. Det får inte låta för äkta utan jag är ute efter klassiskt "trummaskin-sound´". Jag har cubase och en helt ok dator. Tack på förhand
Tomazo Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 STEINBERG LM7 STEINBERG LM9 WALDORF DRUM ATTACK SPECTRASONICS STYLUS
Tomazo Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 STEINBERG LM7STEINBERG LM9 WALDORF DRUM ATTACK SPECTRASONICS STYLUS Duger gott o väl med lite effekter och sånt på!
Guldapa Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Ok. Är några av dessa gratis? I annat fall, i vilken prisklass ligger dem?
Tomazo Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 STEINBERG LM7STEINBERG LM9 WALDORF DRUM ATTACK SPECTRASONICS STYLUS Duger gott o väl med lite effekter och sånt på! De tre första fick jag med i cubase sx3. pris vet ej! Stylus kanske beggad för en 2000:-
Guldapa Postat 22 oktober 2004 Trådstartare Postat 22 oktober 2004 Men det måste väl finnas något gratisprogram som har ett användarvänligt utsnitt och är lättförståligt. Jag behöver bara lite sunkiga trumkomp. Har ingen lust att betala 2000 för det.
Neko Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 (redigerat) Klart det finns gratisgrunkor. Drumatic är nog fortfarande gratis. Har förändrats en del sedan jag såg den sist, så jag får väl dra hem och testa jag med. Men där har du syntetiska trummor utan att behöva pröjsa. Funkar finfint, och är lite bättre än den gamla varianten. Och trummaskin låter det definitivt som. Spela på C3 och uppåt på din klaviatur eller i pianorollen. Redigerat 22 oktober 2004 av Neko
hammagrella Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Jag skulle behöva tips på enkla program eller pluggar till datorn där man kan göra enkla trummor till mina poplåtar. Det får inte låta för äkta utan jag är ute efter klassiskt "trummaskin-sound´". Jag har cubase och en helt ok dator. Tack på förhand Men det ingår väl några sunkiga synttrummor i Cubase väl. LM t ex? Kolla under VST instruments....
insolitus Postat 22 oktober 2004 Postat 22 oktober 2004 Jag rekomenderar Nekos egna trummaskin... Gratis, om jag inte minns helt fel... Eller den är kanske inte färdig än? 😮 Hur som helst så låter den som en trummaskin! 😮
Twilight_Zound Postat 23 oktober 2004 Postat 23 oktober 2004 mikrofonslev kastrull 😉 Japp. Eller NI Battery, helskön.... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.