Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle behöva tips på enkla program eller pluggar till datorn där man kan göra enkla trummor till mina poplåtar. Det får inte låta för äkta utan jag är ute efter klassiskt "trummaskin-sound´".

Jag har cubase och en helt ok dator.

Tack på förhand

Annons
Postat
STEINBERG LM7

STEINBERG LM9

WALDORF DRUM ATTACK

SPECTRASONICS STYLUS

Duger gott o väl med lite effekter och sånt på!

De tre första fick jag med i cubase sx3. pris vet ej!

Stylus kanske beggad för en 2000:-

Postat

Men det måste väl finnas något gratisprogram som har ett användarvänligt utsnitt och är lättförståligt. Jag behöver bara lite sunkiga trumkomp. Har ingen lust att betala 2000 för det.

Postat (redigerat)

Klart det finns gratisgrunkor.

Drumatic

är nog fortfarande gratis. Har förändrats en del sedan jag såg den sist, så jag får väl dra hem och testa jag med. Men där har du syntetiska trummor utan att behöva pröjsa.

Funkar finfint, och är lite bättre än den gamla varianten.

Och trummaskin låter det definitivt som.

Spela på C3 och uppåt på din klaviatur eller i pianorollen.

Redigerat av Neko
Postat
Jag skulle behöva tips på enkla program eller pluggar till datorn där man kan göra enkla trummor till mina poplåtar. Det får inte låta för äkta utan jag är ute efter klassiskt "trummaskin-sound´".

Jag har cubase och en helt ok dator.

Tack på förhand

Men det ingår väl några sunkiga synttrummor i Cubase väl. LM t ex? Kolla under VST instruments....

Postat

Jag rekomenderar Nekos egna trummaskin...

Gratis, om jag inte minns helt fel...

Eller den är kanske inte färdig än? 😮

Hur som helst så låter den som en trummaskin! 😮

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.