nickponcho (oregistrerad) Postat 2 maj 2008 Postat 2 maj 2008 Hej! Är relativt nybörjare på MAC OSX. nu vill jag installera tex KTDrumtrigger för Macosx men vart hittar jag VSTPlugins katalogen?? Någon med snabbt svar?? ;-)
nickponcho (oregistrerad) Postat 2 maj 2008 Postat 2 maj 2008 Äntligen!!! efter mycket letande så hittade jag lösningen. I mappen program så ligger ju Cubase 4 som en ikon. (inget konstigt med det) Om man högerklickar på den och väljer visa paketets innehåll så öppnas en ny finder ruta upp och därunder contents så ligger mappen vstplugins. Skapade min mapp för min plugin och kopierade filerna dit. Startade om cubase 4 och vips så va pluginen på plats. Svårare än så var det inte..
spectacell Postat 2 maj 2008 Postat 2 maj 2008 Äntligen!!! efter mycket letande så hittade jag lösningen. I mappen program så ligger ju Cubase 4 som en ikon. (inget konstigt med det) Om man högerklickar på den och väljer visa paketets innehåll så öppnas en ny finder ruta upp och därunder contents så ligger mappen vstplugins. Skapade min mapp för min plugin och kopierade filerna dit. Startade om cubase 4 och vips så va pluginen på plats. Svårare än så var det inte.. Tjena, för att slippa lägga pluggarna i Cubasepaketet så kan du lägga dem i VST-mappen som finnes i MAC HD -> library -> audio -> plug-ins. Ligger dem där så blir du inte av med alla pluggar ifall du är tvungen att installera om Cubase eller uppgraderar till en nyare version.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.