Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjapp!

Jag har suttit å lekt ett tag med GB och tycker att det är ganska så segt och långsamt (att flytta upp loopar).. I Logic 8 Kan man som jag såg det göra ungefär samma sak? Alla loopar å ljud som finns till GB hittar man ju även i Logic - Nån som lirar så?

Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

Bara Logic har inte ens öppnat GB har liksom inte behövts men GB är så vitt jag hört helt OK grejor, men har du Logic så är väl valet självklart.

Postat

Alltså.. GB ingår i Apples operativsystem.. Tanken är att man ska börja labba med loopar där.. Sen när man vill fortsätta och bli mer avancerad så väljer man att köpa Logic.. T.ex express till att börja med.. Då får man plötsligt möjlighet att lägga på effekter och att spela in egna ljud etc.. Med andra ord.. GB och Logic är integrerade med varandra men Logic ger mer möjligheter men kostar en slant.. 🙂

Postat

fast man kan ju både spela in egna ljud och lägga på effekter med GB... dock i något mer begränsad form.

Använder GB och den interna mikrofonen på min PB, när jag har lektioner med mina elever... Enkelt lägga upp ett spår, spela in, exportera till iTunens konvertera till mp3 och maila iväg, så eleven har materialet när dom kommer hem från lektionen (hela manövern med inspelning, exportering och konvertering tar några minuter bara).

Sitter dock med Logic när det ska bli "på riktigt" 🙂

• 5 veckor senare...
Postat

Själv börjar jag oftast med Garageband då jag tycker det är enklare att komma igång med. Snabbare från idé till något på disk. Sen när jag gjort förprodultion så öppnar jag arret i Logic och fortsätter.

Rätt nice att man kan göra så....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.