Jump to content
Annons

Recommended Posts

prodman (oregistrerad)
Postat

Nu vill jag vara på säkra sidan hädanefter efter min hårddisk krash.

Vilka backup program funkar i Xp, vill regelbundet ta backup på min audiodisk. Den skall självklart vara stabil (pålitlig) och kunna ta endast förändringarna sen sista hela backupen.

• 3 veckor senare...
Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag använder Retrospect den tar inkrementel backup, dvs förändringar sedan sist.

Funkar bra som backup och har faktiskt pga har räddat mig en gång redan, jag raderade av misstag en Reason fil och den fanns i mitt backup bilbliotek så det var bara att köra en restore och så var man uppe på banan igen.

Om du kör Mac skulle jag nog köra TimeMachine som följer med i OSX v10.x nåt....

Postat

Jag kör med ett program som följde med en extern låda jag köpte; Memeo heter programmet. Lådan sitter på mitt LAN och innehåller två diskar i Raid1. Efter varje dag som jag har gjort något vettigt så kör jag backup på förändrade filer i bibliotek som jag har valt själv - så där har jag alltid en backup av det senaste. Jag kör förstås inga automatiska backuper, eftersom jag bara vill att det startar när jag väljer att starta backupen och inte medan jag håller på med en inspelning... 😠

Förutom det, så har jag en extern S-ATA-disk som jag kör image-backup till med DriveImage från Powerquest (som är uppköpt av Symantec, så det går bort om man ska köpa nytt program nu...). För den som vill göra total image-backup, så är Acronic TrueImage troligen det mest intressanta och det är det jag själv kommer att byta till om jag tycker att en uppgradering behövs.

Postat
För den som vill göra total image-backup, så är Acronic TrueImage troligen det mest intressanta och det är det jag själv kommer att byta till om jag tycker att en uppgradering behövs.

Japp Helt klart TrueImage som gäller. Det gör inte bara "Disk-kloner" längre utan även vanlig backup av valda mappar. Har kört Genie-Softs Genie Backup Manager tidigare men TrueImage slår det med både enkelhet och komplett lösning. Kör ex. extern USB disk och incrimental backup varje gång du känner att du vill ha färsk backup. Om någon olycka är framme kan du återställa delar (enstaka filer om så önskas) eller hela paketet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.